Öncelikle yergi yoktur yargı vardır. Biraz uzun ama tarafsız kalmaya çalıştığım bir inceleme olacak.
SPOİLER İÇERİR!
İncelemenin ilk kısmı genel bakış ve analiz ikinci kısmı ise eleştiri ve kişisel görüştür.
KISIM 1
Kitap Wattpad'de 37.1 milyon okuma almış. (Kesinlikle çok ciddi bir sayı.)
Konusu:
Roman, 2027 yılında, Krallık adı verilen otoriter bir rejimin yönettiği bir Türkiye'de geçiyor. Bu rejim, kadınları ve çocukları ikinci plana atmakta, kişisel hakları ihlal etmekte ve muhalifleri susturmaktadır. 'Başarılı' bir avukat olan Eftalya Atalar, yasaklı bir kitabı okuduğu için idam cezasına çarptırılan milletvekili babası Adnan Atalar'ı kurtarmaya çalışırken, hapishanede BL Örgütü'nün lideri Tugay Demir Çeviker ile tanışır. Bu karşılaşma, Eftalya'nın içindeki başkaldırı duygusunu alevlendirir ve ikili, rejime karşı mücadeleye birlikte katılırlar. Kitabın genel konusu böyle.
Karakter analizi:
Tugay Demir Çeviker;
MBTI'a göre INTJ ¹
Stratejik, zeki ve lider ruhlu bir karakter. Duygularını çok belli etmeyen ama derin düşünen biri. BL Örgütü’nün lideri olması, büyük resme odaklı olduğunu ve sistemli çalıştığını gösteriyor.Bağımsız düşünür. Uzun vadeli strateji geliştirir. Güçlü bir idealizme sahiptir ama pratik çözüm odaklıdır.
Eftalya Atalar;
MBTI'a göre INFJ ¹
Babasını kurtarmak için tehlikeye atılacak kadar sadık ve fedakâr.Duygusal derinliği olan, adalet duygusu yüksek bir karakter. İçsel çatışmaları ve vicdan muhasebesi yapan, duygusal zekâsı yüksek biri. Başta sisteme uyum sağlasa da, içten içe doğru olanı yapma arzusu ağır basıyor. İdealist ve içgüdüsel. Duyarlı ama içe dönük. Güçlü bir amaç duygusuna sahip. Başkalarının duygularını sezebilen bir empati gücü var.
Kısım 2
Karakter analizini yapıp konuyu öğrendik sıra benim fikirlerime geldi. Kitap