10/10
·147 syf.··
2025 18. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 22 Nisan 2025 10:03
Kitabın adından da anlaşılacağı üzere bir kütüphanecinin hikayesi var bu eserde. Onun hikayesinin yazmaya değer oluşu yalnızca eşekli kütüphaneci olması değil elbette. Bu arada eşekli kütüphaneci dediğimizde aklınızda nasıl bir şey canlanıyor bilemiyorum ama bu kitabı okuduktan sonra yüzünüze bir tebessüm yerleşeceğinden kuşkum yok. Buradaki karakterin bence en önemli özelliği bir kere inatçı olması, umudunu asla kaybetmemesi ve aklına bir şeyi koyduysa her koşulda onu elde etmeni başarmanın bir yolunu bulması. Bunu kimi zaman kapanan bir kapının ardında gözyaşı dökerek yapıyor kimi zaman da kendine başka kapılar yaratarak. Kuşkusuz eşekli kütüphaneciden öğrenecek çok şeyimiz var ama en çok da onun iyimser sesine ihtiyacımız var. Onun sayesinde bir amacın özünde iyilik varsa asla pes etmemek gerektiğini ve gün sonunda mutlaka başarılı olunabileceğini görüyorsunuz. Bu okuduğum ikinci Fakir Baykurt kitabı oldu. Daha evvel Anadolu Garajı adlı eserini okumuştum. İki kitabında da yumuşacık, insanın ruhuna temas eden ve insani değerlerin ne kadar mühim olduğunu anımsatan bir ton var. Her iki kitabı da tavsiye ederim. Keyifli okumalar dilerim.
Eşekli KütüphaneciFakir Baykurt · Literatür Yayınları · 201018,3bin okunma
·
122 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.