Puan vermedi·335 syf.··
2018 161. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 10 Şubat 2018 00:00
Kekik ve fesleğen kokularının eşlik ettiği bu kitap özgürlük ve başkaldırının mini bir bildirisi. İşte Zorba! Özgürlüğünü arayan dev. Elbette haddime değil ama -maalesef ki ama- kadının aciz ve zayıf yaratıklar olarak sürekli bahsedilmesi içimi daralttı.
Edebiyat
ZorbaNikos Kazancakis · Can Yayınları · 202420,6bin okunma
·
1 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Benim anladığım kadarıyla da kadınların eşsiz bir hazine olduğunu söylüyordu.
Seda
Gönderi Sahibi
Hakaretten bahsetmedim ki, rahatsız olduğumuz durumları belirtmek bir şeyleri hakaret olarak algıladığımız anlamına gelmiyor en azından benim için. Kadını değerli görüyor fakat bu değeri onun zayıf bir varlık olmasına, ona iyi davranmazsan kırılır vs. gibi cümlelerle pekiştiriyor. Değerli gördüğümüz bir şeyi zayıflıklarından ötürü mü değerli görürüz? Yine bahsettiğim gibi cinsiyetçi bir roman değil, kitabı salt kadınlara hakaret olarak yorumlamışım gibi bir izlenim yaratmışım sanırım sizde fakat kitap benim için yukarıda da söylediğim gibi özgürlüğün ve başkaldırının manifestosu.