Puan vermedi·96 syf.····Okunma: 26 Nisan 2025 16:14 Bu kitabı lise birinci sınıfta bir kere daha okumuştum ancak yeterli bilgi birikimim olmadığı için doğru yorumlayamadığımı düşünerek tekrar okudum kitap çok fazla üstü örtülü mesajı içeriyor hayvanlar birleşip mevcut rejimi yıkıp insanları def ettikten sonra başta ‘eşitlik’ üzerine bütün hayvanların eşit olması üzerine yeni bir düzen kuruyorlar ancak zamanla bazı hayvanların ‘daha eşit’ olması tüm düzeni bozuyor ve gitgide her şey daha kötüye gidiyor bazı hayvanlar eğitim alıyor kendini geliştiriyor okuma yazma öğreniyor onlar birazcık daha uyanıyorlar ama hepsi çok fazla çalıştırıldığı için düşünmeye bile vakitleri kalmıyor ve her şey çok daha kötüye gidiyor en başta kurdukları yedi kuralı sürekli değiştiriyorlar ve en son mevcut kuralları bütünüyle kimse bilmediği için herkes kafasından bir şeyler uyduruyor ve bu da hukuk sisteminin sürekli değiştirilmesinin ülkeye verdiği zarar olarak yorumlanabilir ve sonunda her şey herkes işine geldiği gibi ( tüm ihtidarlar) davrandigi için her şey daha da kötüye gidiyor şu anki gündemde bu kitabı okuyarak çok yorumlamak mümkün ancak kitap fabl türünde yazıldığı için her döneme uygun olarak yorumlamak da mümkün her siyasi durumda ve yaşta farklı yorum olabilecek bir kitap.