Kitaptaki onca direnişten, ayaklanmadan, grevden sonra her şeyin eski haline dönmesi tek bana üzücü gelmiş olamaz. Şu an bile insanlar görünmez bir kast sistemine mahkumlar. Alt sınıftan bir ailede dünyaya gelmişsen yine o sınıfa mensup bir insan olarak ölüyorsun çoğu zaman. (Talih, yetenek, çalma vs. istisnalar dışında sınıf atlama pek mümkün olmuyor maalesef.)