yani ben mi çok realistim kitap mı çok absürt anlayamadım. yav hadi kız için o kadar uğraş verdin yok ben de burjuva olacam triplerine girdin didindin en sonunda harbiden oldun da sonra hevesin kaçtı. yani burda problem burjuvazinin sahteliği ve doğallıktan uzaklığıysa madem neden eşini de alıp küçük bi kasabaya taşınmadın birader? sonda da intiharı çakıp hem kendini hem seni seven insanları yarı yolda bıraktın. onca yıl gemiden atlamak için mi çalıştın diye sorarlar adama mesela. kısacası tam bir “bu muymuş yani” kitabı.