8/10
·216 syf.··
2025 18. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 11 Mayıs 2025 23:25
Lenin bu kitabında, Çarlık Rusya'sındaki dönemin sol örgütlerine eleştiriler getirmiş ve bazı savlar öne sürmüş. Çok karmaşık olmamasına rağmen, onlarca dipnot ve açıklamayla konu derinleştirilmiş. Ki bu notları okumadan ne Lenin'in yazdıkları anlaşılıyor ne de döneme hâkim olan siyasi hava anlaşılıyor. Günümüz açısından değerlendirilebilecek, ders çıkarılabilecek bir sürü şey var. Parti işleyişi, kitlelerin örgütlenmesi ve kadrolaşma gibi bir sürü konuya değiniyor Lenin. Tüm sol görüşlü insanların, devrimcilerin, hayatlarının belli dönemlerinde eline alıp okuması gereken bir eser. Lenin'in yazdığı her şey gibi, "Ne Yapmalı?" da çok kıymetli bir eser.
1000Kitap
Ne Yapmalı?Vladimir İlyiç Lenin · Sol Yayinlari · 1992704 okunma
·
178 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.