Puan vermedi·152 syf.····Okunma: 16 Şubat 2018 22:01 kitabı bitirir bitirmez kitap sonu sayfalara aldığım nottan esinlenerek bir inceleme yazısı yazmaya karar verdim.Öncelikle belirtmek isterim ki hiçbir ideoloji hiçbir insan kitlesi hedefimde değildir. Hayvan çiftliği aslında bana genel yorumun dışında farklı şeyler düşündürdü.Ben birey olarak kendi başına bir başına var olmanın derdine düşmüş naçizane bir insanım.Okuduktan sonra bir kere daha anladım ki düşünce amaç ,ideal v.s ne ise uğrunda savaşılan mücadele edilen ; tüm bunlar topluluklarca gerçekleştirilmeye çalışıldığında amacından muhakkak sapıyor.Var olan düzen bir şekilde tekrardan aynı şekilde var oluyor.Şu insanların hakkında sürekli konuştuğu ve sürekli şikayet ettiği düzen. Okuyanlar elbette çok daha farklı şeyler anlayacaktır ama ben yalnız seyahat etmeye devam edeceğim. Yalnız kahve içmeye.Yalnızken yazmaya hatta. Bir taraftan hayatımı insanlarlar ile elbette paylaşacağım hatta insanlar ile hayatı paylaşacağım ama bir birey olmaktan da asla vazgeçmeyeceğim dedirtti. Sürçü lisan eylediysek de affola.