Yüz temel eserin içindeydi ben ilköğretimdeyken. O aralar pek de beğenmediğim, bazen de anlamadığım bir çok kitap okumuştum. Bu kitap öyle değildi ama, sanki benim yetiştiğim kasabadakiler gibi idi insanların hayatları, saflıkları, geçim dertleri, genç kadın erkek dertleri. Belki "kala mala ile oğlu komolizma" farklıydı ama o da benzer olabilirdi. Cengiz Dağçı gerçekten ilginç bir yazar, bambaşka kitapları da var yoğun bir şekilde karakterin duygularını yansıtabildiği.