Çok güzeldi.Çalıkuşu Reşat Nuri'nin en ön plâna çıkan eseri olduğundan,bu eser onun gölgesinde kalıyor gibi gelmiştir bana hep.Önyargılardan sıyrılmanın,kibrin,gururun ötesinde bir özbenliği görmeye -göstermeye çalışmanın kitabı bence.Sürpriz sonlu diyebilirim,merak kabartma konusunda çok yetenekli yazılmış ve çabucak bitirme arzusu uyandırıyor.
Güzel bir roman ,kadın-erkek ilişkileri üzerine derin düşünmeye sevk ediyor.Her zaman her şeyin göründüğü gibi olmayabileceğini yalın ifadelerle,güzel kurgulamış Reşat Nuri.Ben çok severek okumuştum.