·160 syf.····Okunma: 21 Şubat 2018 19:47 Huzursuzluk, okurken beni bir hayli huzursuz eden bir kitaptı. Fakat bundan şikayet etmiyorum. Dünyanın birçok yerinde yaşanan acıları görmezden gelerek yoksayamayız. İçimiz huzursuz olmalı. Kalbimizin taşlaşmasına; katliamların, tecavüzlerin, yapılan eziyetlerin normalleştirilmesine izin vermemeliyiz. Günümüzün gerçekleriyle karşı karşıya getiriyor Livaneli bu kitabında okuyucusunu. Her zamanki sade ve akıcı anlatımıyla sürüklüyor. Fakat şunu da açıkça söylemeliyim ki daha önce okuduğum Serenad, Son Ada, Kardeşimin Hikayesi kitapları kadar başarılı bulamadım. Belki de tadının damağımda kalmış olmasındandır. Bazı kitapları okurken nasıl biteceği üzerine yoğun bir merak duyuyorum. Bu kitap da öyleydi fakat kesinlikle sonu beni tatmin etmedi. Havada kalmışlık hissi oluştu. Yine de okuduğuma pişman değilim kesinlikle. Yazarın diğer kitaplarıyla kıyaslamadan değerlendirdiğimde başarılı bir roman diyebilirim.