♡╹CANIM ALİYE RUHUM FİLİZ╹♡
6/10
·160 syf.··
Beğendi
·
2025 43. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 04 Haziran 2025 21:53
Duygularını yaşayan, yansıtan, paylaşan ve sevdiğinde, duygularıyla bir akis oluşturduğunu hissettiğimiz Sabahattin Ali'nin sevdası..(⁠◕⁠ᴗ⁠◕⁠)✿ ◉◍●◉◍●◉◍●◉◍●◉◍●◉◍●◉◍●◉ Bu kitap Sabahattin Ali'nin,eşi ve çocuğuna yazdığı mektupların derlenmesiyle oluşmuştur. Klasik mektup derlemesi olmanın ötesinde, yazarın özel dünyasına, duygularına,düşüncelerine,kişiliğine dair bakış açıları sunar. Yazarı tanımak adına rehberlik edebilecek kaynaklardan biridir diyebilirim. Bu eser, yazarın nişanlılık döneminden başlayan, Aliye hanımla evlendikleri ve, çocuklarının doğup büyüdüğü dönemi de kapsayan mektuplardan oluşur. İlk 50-60 sayfa yazarın,eşi Aliye hanıma derin, güçlü ve tutkulu sevgisini anlatır. Bu mektuplarda sevgi, yazarın gönlünden,mektup kağıtlarına sızan bir ışıltı olmuştur. Kalpteki heyecanının ritmini, kelimelerde hissettiren yazar, gerçek sevebilen insanlar ordusunun güzel bir temsilcisi olmuştur. Zamanın ve mekanın ötesine uzanan, sınırları olmayan bu sevgi bağını,hasretin sardığı kelimelerle mektuba bağlamıştır. Aliye Hanım'ın mektuplarını göremesek de, birbirlerine olan sevdalarını,-mektuplardan okuduğum kadarıyla- iki ruhun ahenkli dansı,iki kalbin senkronize vuruşu olarak nitelemek mümkündür. Kitabın ismindeki "canım ,ruhum" kelimeleri bu sevdanın ışıltısını hissettiren ,tasdikleyen bir mühür olmuştur . Bazen gerçekten düşünürüm;"Sevgi dolu,sevme yetisinin çoğunlukta olduğu bir toplum olsaydık nasıl olurdu?" Düşünsenize,seven insan öncelikle saygı duyar. O kalpten,yalan,kibir,fesatlık yayılmaz ve yankılanmaz. Ağızdan sadece kelime olarak çıkan bir saygı değil bu;insana,onun özüne gösterilen nazenin davranıştan bahsediyorum. Saygı,güvenle birlikte,dile yansır. Sevginin olduğu kalpten,dile gelen kelimeler zaten "tatlı" bir şekilde çıkar. O seven kalpten çıkan "tatlı kelimeler" ,başka bir kalpte yankılanır. Başka bir kalpteki de, başka bir kalbi mutlu eder ve salgın şeklinde yayılır. Sonuç; huzurlu ve mutlu bir toplum... olacağını düşünerek hayal kuruyorum (⁠◍⁠•⁠ᴗ⁠•⁠◍⁠). İnşaallah diyelim.. Tekrar kitaba dönersek; 60.sayfadan sonra kitap, yazarın, bir eş ve baba olarak sorumluluklarını ne kadar derinden hissettiğini, ailesine olan bağlılığını ve onlara karşı duyduğu naif sevgiyi gözler önüne serer. Evlendikten sonraki zamanı içeren bu bölümde,çocuğun da doğmasıyla birlikte, nişanlılık dönemindeki duygu yoğunluğu azalır,onların yerini evliliğin getirdiği sorumluluklar alır. Yine de; kitabı okuduğumda, hapishane dönemleri yaşamasına rağmen, tehditler ve bunların getirdiği endişelere rağmen,yazarın her zaman ailesini saran,sıkıntılara çözüm bulmaya çalışan söylemleri,derin sevgisi satırlarda hissedilir. Bu mektuplar, yazarın,sevgi dolu ve sorumluluk sahibi bir baba ve eş olduğunu göstermektedir. Mektuplarda Sabahattin Ali'nin yaşadığı sıkıntılı dönemler, maddi zorluklar, edebi çalışmaları, siyasi baskılar gibi konular da yer alır. Tüm bunlarla birlikte mektuplar,sadece yazarın portresini anlatan bir eserden ziyade,dönemin dokusuna da değinen bir tarzda yazılmıştır. Yalnız şuna değinmek isterim ki; Evlendikten sonraki mektuplarında gereksiz çok fazla ayrıntı var. Oralarda belki sıkılabilirsiniz. Ben, gerçekten seven insanların yaşamlarını, sevgilerini,hislerini, onları nasıl ifade ettiklerini, davranışa nasıl döktüklerini okumayı seviyorum. Victor Hugo'nun 'Nişanlıya mektuplar' kitabı kadar kapsamlı ve edebî olmasa da, özellikle ilk kısımları iyiydi diyebilirim. Sabahattin Ali'yi tanımak isteyenler ve bu anlattıklarım çerçevesinde merak edenler olursa şans verebilirsiniz .. Keyifli okumalar diliyorum
Canım Aliye, Ruhum FilizSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 202031,5bin okunma
··
1.255 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Fатма ᵕ̈♡︎ Yaşadığı sıkıntılarına rağmen ailesini sevgisi ve ilgisinden mahrum bırakmayan, onlardan güç alan, geleceğe dair umutlu ve bunu sürekli onlara yansıtan, özverili, hassas bir eş ve baba figürü gördüm. 🌹✨ Yazar kimliğinden bağımsız olarak bunlara tanık olmak güzeldi☺️ Eşine muhabbetini okumak özelini okumak gibi, o da biraz tuhaf bence 🙈☺️ Aradaki fazla detaylara şakayla takıldık, lakin yine de güzeldi. Ben yine kıyamamış 7 vermişim 🤭😅 Sevgi üzerine şifalı, düşündüren, umutlandıran bir noktaya temasınla inceleme mana kazanmış.. Bunun için de ayrıca yüreğine sağlık.. Kalemin daim olsun.. Bir kitapla daha hatıramız oldu.. Teşekkür ederim gülüm.. 🤗🌹✨
Fатма ᵕ̈♡︎
Gönderi Sahibi
@hizz88 yaaa🫠✨🫠✨ Çok güzel söyledin yineee, ben de bu yorumu heybeme atıyorum ,en güzel yerinde saklamak üzere 🥰♥️ Bazen üşengeçlik de insanca napalım yani, öz şefkat gerekli 🥹🩵🫂😇 Senle böyle yorumlaşmayı da özlemişim 🥰♥️ İyi ki varsın bitanem ,sen de benim için hediyesin hakikaten 🫂 🩵 çokça şükür ve iyi ki 🫂sağ olasın 🩵🫂😇🤗