1/10
·201 syf.··
2018 8. kitabı
·
22 saatte okudu
·
Okunma: 22 Şubat 2018 20:48
Paulo Coelho hakkında iyi ve kötü yorumların uçları mevcut. Ben ise bu kitabı elimden geldiğince iyi bir şekilde incelemeye çalışacağım.İnceleme okumayı düşünenler için ve okuyanlar için iki aşamadan oluşsun dedim.Böylelikle kimseye kitap hakkında ipucu vermemiş olurum diye düşündüm. Şimdi başlayalım. Okumayı düşünenler için , kitabın karakterlerinin hikayeleri kesinlikle çarpıcı. Bu hikayelere tanık olmak çok ama çok güzel bir hayat vizyonu kazandırabilir. İnsanları anlama çabası içinde iseniz ve bu çabanızın da büyük bir kısmını insanlığın acılarını anlamak oluşturuyor ise bu kitabın karakterleri kesinlikle okumaya değer. Fakat gelgelelim kitabın dili edebi yönden bana oldukça yavan geldi. Yahu bu kadar güzel bir hikaye nasıl olur da bu kadar yavan anlatılır dedim.Yazar bazı aralarda klişelere takılmış gibi geldi bana.Bu da bazı sayfalarda bitsin diye kitabın gözünün içine bakmama neden oldu. Bazı sayfalarda da ne diyecek şimdi diye merakla devirdim sayfaları zaten bir gece ve bir günümün birkaç saatinde bitmesinin nedenleri de bunlar. Daha iyi örnekler var mı kesinlikle var.O kadar çok kitap var ki artık elemeye başladım. Şiddetle tavsiye ettiğim bir kitap değil. Bence okumasanız da olur. Tabi bu yaklaşımımın nedeni bir süredir deli gibi okumam da olabilir. Buradan sonrası da okuyanlar için.Okumamışlara spoiler olacaktır devam etmeyiniz. Veronica karakterinden başlayalım. Bu karakter bana çok ikircikli geldi açıkçası. Yahu ben bu ''ıssız adam - kadın'' rolunu kendine biçen insanlardan bıktım usandım. Kimseyi hiçbir görüşü yargılamıyorum kesinlikle ama birilerini sevmemeyi tercih etmek demek insanları umursamamak onların hayatında da kendine pay biçmemek demek ki , birileri iyi olmayı deneyen birileri zarar görmesin.Bu yapı beni gerçekten bütün hücrelerime kadar irrite etti.Bu da yazarın başarısı mı kişisel geçmişim mi bilemedim. Zedka biraz Mrç.Nobody 'deki mavi bence. O mavili kadın.Fakat zaman içinde gerçek sevginin ne olduğunu anladı. O eski sevgili aslında bir tutkudan başka bir şey değildi bence. O ise tutkunun aşk olmadığını anladı. Mari 'ye diyecek sözüm pek yok.Ama mizahını çok beğendim. Okurken metroda kahkaha attım. Bizler bu toplumun bireyleri olarak nelere itildik nelere gerdik göğsümüzü bilmiyorum.Ama şu satır aralarında ya birilerini , ya bir sorunun cevabını yada kaybettiğimiz bir şeyleri arıyoruz işte. Ondan Veronica bizi bazen kızdırdı, bazen üzdü çokça da düşündürdü bu nedenle. Kitap 10 üzerinden 5.5 bence. Buraya kadar sabırla okuyanlar varsa da bir teşekkürü borç bilirim. NOT: bir doktor adayı olarak belirtmek isterim ki kitap baştan aşağı tıbbi yanlışlar ile dolu.
Edebiyat
Veronika Ölmek İstiyorPaulo Coelho · Can Yayınları · 2015102,5bin okunma
··
7 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.