Allah'ım kıskanç insanın şerrinden sana sığındım
9/10
·304 syf.··
2025 60. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 07 Haziran 2025 18:54
Ünlü bir yazar olan Athena Liu her şeye sahipti. Arkadaşı June Hayward ise kelimenin tam anlamıyla bir hiçti. Spoiler yok. June Athena'yla yıllardan beri süren ancak pek de sağlam olmayan bir arkadaşlığa sahiptir. June Athena'yı aslında pek sevmez. Onu yıllarca kıskanır ve onun tüm başarısını Asyalı bir kadın olmasına, ilgi çekici bir kişilik olmasına bağlar. June hayallerini gerçekleştirememiş "başarısız" bir yazardır ve Athena'ya olan nefreti her geçen gün artarken Athena bir gün ölür. Başarılı yazardan geriye henüz taslak halinde bir başyapıt kalır. Ve bu başyapıttan haberdar olan tek kişi June'dur. Başta sadece okumak ister June. Ancak bu şaheserin eksiklerini gördükçe onu düzeltmek ister. Dosya üzerinde çalışır, onu kesip biçer. Başta amacı sadece Athena'nın mirasını mükemmel hale getirmektir (bak bak alnıma bak, enayi yazıyor ya ha göremedin mi daha dikkatli bak, ben de sana inandım). Ancak bu kitap en nihayetinde bittiğinde June, Athena da kitabının en mükemmel haliyle basılmasını isterdi diyerek kitabı kendi adıyla bastırıyor. Çünkü o kitabı mükemmel hale getiren June. "Son Cephe" başta potansiyel dolu bir taslakken onun sayesinde bir şahesere dönüşür. June uğraşmıştır, bunu hak etmiştir ve bu onun tazminatıdır. Bakın, tarihin en manipülatif karakterinin June olduğuna karar verdim. Narsistler ve suçu sürekli başkalarında arayan insanlar hikayeyi çarptırmada o kadar ustadır ki bir anlığına onların gerçekten haklı ve mağdur olduğunu düşünürsünüz. June kitap boyunca size bahaneler veriyor "Athena Asyalı bir kadın olduğu için başarı ona verildi, kesinlikle kendi elde etmedi." "Bu bana yaptıklarının tazminatıydı." "Bu hikayeyi bu başarıya ben getirdim." Ben, ben, ben... June'un sürekli kurduğu ve okura karşı oluşturduğu bu savunma aslında onun kendini suçlu gördüğünü gösteriyor bence. En azından başlarda. Ama bir yalanı ne kadar sık söylerseniz, o yalan gittikçe sizin gerçeğiniz olur. İnsanları kandırmak için önce sizin kendi yalanınıza inanmanız gerekir. "Ve zamanla, bu benim hikayem olur bir kez daha." Bu cümlede görüyoruz aslında artık June için gerçek olan yalanları. Arkadaşımın mirası veya ondan çaldığım hikaye değil. Benim eklemeler yapıp şahesere dönüştürdüğüm hikaye değil. Doğrudan. Benim hikayem. June'dan nefret ediyorum. Çok iyi yazılmış bir karakterdi ama temiz sövdüm. June'un korkuları panik atakları bence çok iyi yazılmıştı. Ya okuyorum June panik oluyor mesela aşırı geriliyorum, hayır hayır olmasın falan diyorum yani o kadar hissediliyor ki. Sonrası zaten aydınlanma, la hayır BETER OL SÜRÜNESİCE diyorum ama çok geç. O kriz anlarında bu cümle aklıma gelmedi işte, anlatabildim kendimi umarım çok karışık oldu. Athena'yı da sevmiyorum. O da ayrı ucube. Ama yazacakları için insanların acılarını dinlemesi bence aşşırı mantıklı bir taktik. Tek sorun bu acıları sadece kullanması, onları iyileştirmek için bir çabası olmamasıydı. Kitapta birçok kişiyi sıkan belli bir kısım var anladığım kadarıyla, kitabın basım ve yayın süreci. Benim ilgi alanıma girdiği için o bölümleri okumak benim için kitabın en zevkli kısmını okuyormuş gibi hissettirdi. Aynı zamanda yazarın yayım dünyasının o yozlaşmış kısmını bize gösterişi de çok güzeldi. Linç kültürü, twitter, yazar kaosları... Okurken linçler gözüme çok saçma geldi ama üzerine biraz düşününce aslında benzer linçlerden haberdar olduğumu fark ettim. İnsanların bir yazarı sırf eleştirmek için eleştirmesi ve linçlemesi çok komik. Kitapta da dediği gibi popüler bir şeyden nefret etmek de popülerleşiyor bir süre sonra. Biraz kendimi de sorguladım okurken, acaba ben eleştirilerimi doğru bir şekilde yapıyor muyum yoksa sadece eleştirmek için mi eleştiriyorum? Şu kısacık kitapta ırkçılığı, yazarlığı, yayın dünyasının o yozlaşmış kısmını dolu dolu yazdığını düşünüyorum yazarın. Yazardan okuduğum ikinci kitaptı ve beni yine hayal kırıklığına uğratmadı. Tavsiye ederim.
Sarı YüzR. F. Kuang · İthaki Yayınları · 202513,4bin okunma
··
5,9bin Gösterim
13 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
kitabi okuyup incelemeyi okuyacaktım ve geldimm🤸🏻‍♀️🤸🏻‍♀️ june'a bir sey olursa bana da bir sey olur gibi hissettim cokca,okurken june'a hayir sana inanmıyorum dedim(sesli bir şekilde evet skshskdn) o yüzden kuang'ı çok başarılı buldum tekrar 🙆🏻‍♀️
Rümeysa BALÇIN
Gönderi Sahibi
☆inciküpeliokur piki😔😔
Okuyacağım 👍
Rümeysa BALÇIN
Gönderi Sahibi
yeeey
Cidden kendimi sürekli June için endişelenirken bulmak🫠🫠 cidden çok iyi yazılmıştı. Beter olması gerekirken kendini o kadar güzel acındırıyor ki... Kalemine sağlık bu arada✨️✨️
Rümeysa BALÇIN
Gönderi Sahibi
tekrar teşekkür ederim♡♡
Eline sağlık çok güzel yazmışsın canım 🤩. Ben de kitabın yarısındayım, düşüncelerimizin çoğu aynı (june 🤬🤬)
Rümeysa BALÇIN
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim <3333 JUNE'UN ALLAH CEZASINI AAA KÜFRETMİCEM KÜFRETMİCEM
june spotlight'a o kadar aşık ki onun altında olmak için HER ŞEYİ yapıyor. o yizden korkunç bir karakter
Rümeysa BALÇIN
Gönderi Sahibi
kesinlikleeee narsist ucube