Merhaba,
Uzun zamandır işlerim nedeniyle ara verdiğim okuma sevdama, geri döndüm.
Açılışı bu kitapla yaptım.
Fahrenheit 451 , yalnızca kitapların değil, düşüncenin, inancın, maneviyatın ve vicdanın da nasıl sistemli bir şekilde susturulabileceğini anlatan çarpıcı bir distopya. Bradbury'nin satırlarında sadece bir gelecek eleştirisi değil, bugünün içimizde yanmakta olan bir hali gizli.
Duvar ekranlarından sosyal medyaya, naneli çubuk şekere dönüşen kutsallardan, halkı oyalayan savaşlara kadar pek çok unsur, bizi bugünle yüzleştiriyor. Kitapları ezberleyen bir avuç insan, bize şu soruyu sorduruyor:
“Gelecek nesilleri en iyi eserleri ezberlemeye teşvik etmekten daha önemli bir girişim var mı?”
Bradbury'nin ateşi, kağıdı değil, uyandırılmayı bekleyen vicdanları tutuşturuyor.
Daha fazlasını blogumda yazdım, okumak isteyenler için: hknkr.com/fahrenheit-451-...
Herkese iyi okumalar.