Minik böcek bir sabah uyandığında kendini kocaman bir insana dönüşmüş olarak buldu. Her şey alışılmışın dışındaydı. Ayakları, elleri kendisine olağanüstü büyük geliyordu. Her şey yukarıdan ne kadar da küçüktü. Bir böceğe niçin insan olma cezası verilebilirdi? Bu nasıl olabilirdi? Bedeni kendisine ait değildi, nasıl kullanacağını bilmiyordu. Bu dünyayı insan olarak sürdürmek ne kadar zordu kim bilir.Ailesi neredeydi? Bastığı her yere dikkat etmeliydi.Onlara zarar veremezdi. Ailesini korumalıydı. Ya onu kabul etmezlerse? Bir yolunu bulmalıydı, insanlar kötüydü ama o öyle değildi. Ailesi de zamanla onunla yaşamaya alışabilirdi.O böceklerden tiksinmeyecekti. Bir insan böceğe dönüşseydi belki de insanlar da bunu kabullenir ve dışlamaktan vazgeçerlerdi. Kendisi de insanlara böceklere zarar vermemeyi öğretebilirdi ama daha ayakta durmayı bile beceremiyordu.Evet evet insanlar kesinlikle bunu başarabilirdi. Belki kendi gibi başkaları da vardı, belki birlik olurlardı ve beraber savaşabilirlerdi. Fakat şimdi yalnızdı ve yalnızlık onu öldürebilirdi. Hayır, her şeyi bir yana bırakmalı ailesini bulmalı ve hayata devam etmeli, görevlerini yine yerine getirmeliydi. Her şeyi ve herkesi olduğu gibi kabul etmeliydi. Yoksa yaşamak için bir sebebi kalmazdı. Acaba bunu başaramayıp ölmekten kaçamayanlar var mıydı?