Tevafuk 100. Kitabım olarak kayda geçti tabiri caizse;
Eseri O’ndan önceki hayatım dediği 1/00 sayısının yanındaki sıfırlar gibi ne kadar çok olurlarsa olsun hiçbir anlam ifade etmemesi ile ilişkilendirip
1 sayısından sonra yani O’ndan sonraki hayatının
bir anlam ifade etmesi bende bu denk gelişin ,
bir hikmetvarî olmasını düşündürttü.
elbette,
En doğrusunu Allah bilir.
Üstatta eserde kimi zaman olaylar karşısındaki, hikmetlere denk gelip kimi zamanda sonrasında idrak etmiş ve kalemine yansıtmıştır.
Esere ve yazara ,
kendimi geç kalmış olarak tanımlıyorum
alıntılarına ve fikirlerine birçok defa denk gelsemde hiçbir zaman alıp bir kitabını okumamıştım ne yazık ki
Nasip…
belkide ihtiyacım olacak zaman için bekletiliyormuş.
“Hayat mı eser mi “sürekli bu soruyla karşı karşıya kalan üstadın eserini ilmek ilmek d/okudum diyebilirim,
öyle değilmidir ki zaten sanatkar eserde kendini zuhur eder tarif eder, tanımlar, sevdirir…
nasıl içten,nasıl hikmetli sözler,nasıl ilham edici özler
Kendi irşad edici bul!
Onu bulduracak olanı bul diyor üstad
kafasını patlatırcasına geçirdiği buhranlar hep bu nimetin habercisi
gayretinden yada ihtiyacından dolayı değil
Allah’ın lütfuyla bu nimet,
Onu O’na götürme işini üstlenen
Abdülhakim Arvasi Hz.ile
Ondan sonrasının,onun başlangıcına nihai hedefini
kıblesini bulma yoluyla sonrada arada kimsenin giremeyeceği bir lezzet anına kavuşmasını
kendini kırık dökük bir misal ile yada daha farklı tasvirlerle beni aradan kaldırmaya çalışıp sadece
O’nda kalmanın ve kıymetin O’na verileceğini
hikmet ve ilham verici sözlerle okuyucunun
Kalp aklına d/okunuyor….
Kendimi kimi zaman ayetlerin tefekkürü, kendi benimi,sözlerin ötesindeki hikmetini ,hikmetin ne büyük bir rahmet olduğunu,ilhamın kulda nede güzel tezahür ettiğini….
deryada bir habbe misali muhabbete ortak oluşumu
Nasıl güzel bir lezzettir tadan bilir bu hikmeti diye düşünüp durdum….
Eserin incelemelerini okudum çoğusu okuyucunun ilk alması gereken bu kitap olması gerekliliğinden bahsetmiş ilk kitabı böyleyse diğerlerini düşünemiyorum….
Rabbim istifade ettirsin
Kessssssinlikle okunmalı.
O ve BenNecip Fazıl Kısakürek