O’ndan Sonra Ben
10/10
·264 syf.··
2025 24. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 24 Haziran 2025 22:33
Tevafuk 100. Kitabım olarak kayda geçti tabiri caizse; Eseri O’ndan önceki hayatım dediği 1/00 sayısının yanındaki sıfırlar gibi ne kadar çok olurlarsa olsun hiçbir anlam ifade etmemesi ile ilişkilendirip 1 sayısından sonra yani O’ndan sonraki hayatının bir anlam ifade etmesi bende bu denk gelişin , bir hikmetvarî olmasını düşündürttü. elbette, En doğrusunu Allah bilir. Üstatta eserde kimi zaman olaylar karşısındaki, hikmetlere denk gelip kimi zamanda sonrasında idrak etmiş ve kalemine yansıtmıştır. Esere ve yazara , kendimi geç kalmış olarak tanımlıyorum alıntılarına ve fikirlerine birçok defa denk gelsemde hiçbir zaman alıp bir kitabını okumamıştım ne yazık ki Nasip… belkide ihtiyacım olacak zaman için bekletiliyormuş. “Hayat mı eser mi “sürekli bu soruyla karşı karşıya kalan üstadın eserini ilmek ilmek d/okudum diyebilirim, öyle değilmidir ki zaten sanatkar eserde kendini zuhur eder tarif eder, tanımlar, sevdirir… nasıl içten,nasıl hikmetli sözler,nasıl ilham edici özler Kendi irşad edici bul! Onu bulduracak olanı bul diyor üstad kafasını patlatırcasına geçirdiği buhranlar hep bu nimetin habercisi gayretinden yada ihtiyacından dolayı değil Allah’ın lütfuyla bu nimet, Onu O’na götürme işini üstlenen Abdülhakim Arvasi Hz.ile Ondan sonrasının,onun başlangıcına nihai hedefini kıblesini bulma yoluyla sonrada arada kimsenin giremeyeceği bir lezzet anına kavuşmasını kendini kırık dökük bir misal ile yada daha farklı tasvirlerle beni aradan kaldırmaya çalışıp sadece O’nda kalmanın ve kıymetin O’na verileceğini hikmet ve ilham verici sözlerle okuyucunun Kalp aklına d/okunuyor…. Kendimi kimi zaman ayetlerin tefekkürü, kendi benimi,sözlerin ötesindeki hikmetini ,hikmetin ne büyük bir rahmet olduğunu,ilhamın kulda nede güzel tezahür ettiğini…. deryada bir habbe misali muhabbete ortak oluşumu Nasıl güzel bir lezzettir tadan bilir bu hikmeti diye düşünüp durdum…. Eserin incelemelerini okudum çoğusu okuyucunun ilk alması gereken bu kitap olması gerekliliğinden bahsetmiş ilk kitabı böyleyse diğerlerini düşünemiyorum…. Rabbim istifade ettirsin Kessssssinlikle okunmalı. O ve Ben Necip Fazıl Kısakürek
Duygu ve Düşünce
O ve BenNecip Fazıl Kısakürek · Büyük Doğu Yayınları · 202110bin okunma
·
72 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.