Puan vermedi·284 syf.····Okunma: 28 Şubat 2018 13:08 Zülfü Livaneli'nin okuduğum 6.kitabı. Diğer kitaplarında olduğu gibi bu kitapta da sade, akıcı bir dil kullanıp yine araya bilgiler serpiştirerek genel kültürümüzün gelişmesine katkı sağlıyor.
Ama genel olarak kitaplarında dikkatimi çeken bir husus var. Yazarın İslamiyeti ve müslümanları her seferinde yobaz ve gerici olarak göstermesi. Mesela romanda geçen bir karakter olan Rukiye, namı diger Roxy'nin babasının, islami yönünün vurgulanarak baskıcı, gerici gösterilmesi, diğer taraftan da aynı kızın bir gece kulübünde dansözlük yapmasının ve istediği bir sürü erkekle cikmasi daha mediniymiş gibi lanse edilmesi, aynı şekilde başka bir karakter olan cemile üzerinden başörtüyü eleştirmesi gibi...
Müslüman gibi görünüp de hak hukuk tanımayan, her türlü rezilliği yapan, müslümanlığın zerresini yaşamayan bir sürü insan vardır muhakkak, ama burada bilinmesi gereken, mükemmel olanın insanlar değil İslamiyetin olduğudur.Bazı insanların dini çıkarı için kullanması ya da kendi davranışlarına dini kılıf uydurarak meşru göstermeye çalışması, o davranışın İslamiyetin içinde olduğu anlamına gelmez.
Yazarın kitaplarını okurken bu önyargıları bir kenarda da tutarak okuyorum açıkcası.
Zülfü Livaneli bunlara rağmen ilgimi çekiyorsa, onu okumaktan vazgeçemiyorsam, nedeni toplumsal yozlaşmaya bu kadar net değinmesi, değerlerin nasıl tarumar edildiğini ve dışarıdan bir bakış açısıyla nasıl göründüğünü ifade etmesi olsa gerek.