Çok hoşuma gitti
9/10
·380 syf.··
Beğendi
·
2025 3. kitabı
Kitabı pek sevdim. Bu kitabı okuduysanız, Berna Moran'ın "Hüseyin Rahmi'nin Yüksek Felsefesi" makalesine bakmanızı mutlaka öneririm. Bir macera kitabı, her ne kadar Hüseyin Rahmi Gürpınar için yeni bir adım olsa da merhum çok güzel bir iş çıkarmış. Kitap 1935te yazıldığı için olgunluk yıllarında yazmış diyebiliriz, bu sebeple güldürüyü de ana karakterimizin iğneleyici tavırları yoluyla görebiliyor olsak da, ilahi adalet temaları ve kötü karakterlerimizin ironik akıbetleri arasında bu güldürü kayboluyor. Okumanızı öneririm. Eşkıyalığa ve yıkılmaya yüz tutmuş bir imparatorluğun payitahtına bu kadar yakın bölgelerinde yaşana asayiş rezilliklerini çok ince istihzalarla anlatmış. BURADAN ITIBAREN SPOILER IÇERIR. Pek de spoiler değil aslinda da yine de uyarmakta fayda var. Hüseyin Rahmi bu kitabı bir film gibi yazmış diyebilirim. Kitabın yarısından sonra bir ara koymuş ve 1920lerde, Osmanlının sonlarına doğru eşkıyalığin nasıl olduğuna dair iki sayfalık bir yazı yazmış. Bunun dışında kitap sonunda, sanki oyuncular ve yapımcıların isimleri aşağıya doğru kayarken ekrana serpiştirilen karakter fotoğraflari gibi, yan karakterlerimizin akıbetlerini de yazmış. Ara sıra dördüncü duvarı kırmış, çünkü kitap çoğunlukla ana karakterimiz Nefi Bey'in ağzından yazılsa da yazar araya girerek kendi derdini de anlatıyor ve yazılanların bir roman olduğunu ister istemez vurguluyor. Bazı noktalarda neyin Nefi bey tarafından, neyin Hüseyin Rahmi tarafından söylendiğini anlamak zor, çünkü çok kolay karışıyor. Neticede ise kitapta o kadar bahsedilmesine rağmen verilen düşüncelerin tam tersini düşünenler sağ kalıyor. Nedendir bilemem.
Eşkıya İnindeHüseyin Rahmi Gürpınar · Özgür Yayıncılık · 2000138 okunma
·
47 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.