Kitap kimi sol çevreler tarafından çok eleştirilir. Nedeni Stalin dönemi SSCB yi fantastik bir distopyada betimlemesi tartışmalarıdır. Ki kanımca Orwell ın yapmak istediği tam da budur. Basit bir distopya romanından çok derin bir siyasi kesit olduğu kanısındayım.