8/10
·224 syf.··
Beğendi
·
2018 7. kitabı
#okudumbitti Bazı insanlar, 'Varoluş Mücadelenize' uzakta olsalar da ufak şeylerle 'varlıklarını' sunarak katkıda bulunurlar.Öncelikle benim bu kitabı okumama taaa Antalya'lardan vesile olan dostuma teşekkürü huzurunuzda borç bilirim.Varlığıma varlığını kattığın için dostum çok teşekkür ederim @iron.iwo.man Sonrasında ise herkese değil belki ama ilgilenenlere mutlaka bu distopik(!) eseri tavsiye ederim. Zira biraz iç karartıcı, fazlasıyla beyin yakıcı ve farkındalık artırıcı bir kitap(!) Romanda suçsuz yere tutuklanan Josef K. bir dava sürecine girer. Suçunu bilmediği halde bu davadan kurtulmanın peşine düştüğünde ise şunu farkeder: "zaten yaşam ya da dünya tarafından tutuklanmış, fakat bunun bilincine hiçbir zaman varamamıştır." Farkındalık onun suçudur(!) yaşamak ise cezasıdır. Ölümse kurtuluşu.... Kafka'nın 'Gragor Samsa'sınsa "Varoluş Korkusu' diye kavramsallaştırdığı korkuyu en derinden hissettmiştim fakat 'Josef K.' tiplemesinde bu korkuyu daha yoğun bir şekilde hissettim.İnsanlık tarihinden korkunç ideolojiler, buyurgan rejimler, bozuk sistemler, gayri adil yönetimler geçmiştir ve geçecektir.Böyle olduğu sürece de 'Varoluş Korkusu' devam edecektir.Ancak ilahi adalete inan biri olarak bu korku içimde elbette baki değil. Ve Kafka'nın vurgulamak istediği gerçeği ondan yüzyıllar önce yaşamış olan Mevlana Hazretleri aslında dile getirmiş: "Ey sen ki bu dünyanın esirisin, cânın da bu dünya hapishanesinde mahpus.Daha ne vakte kadar kendine 'Dünyanın Efendisi' diyeceksin?"
Felsefe
DavaFranz Kafka · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202163,9bin okunma
·
19 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Varoluş kaygısı 'korkmak' eylemini ne derece barındırır?...