Puan vermedi·198 syf.··Beğendi
···Okunma: 18 Haziran 2025 00:00 Bu kitabi okumak istemedeki en büyük motivasyonum, bu şarkı oldu:
Teoman- GÖNÜLÇELEN.
Kitap ilk basıldığında bu ismi almıştı ve Teoman bu kitabı çok severek kendi gençlik yıllarına benzettiği için de onun için bu şarkıyı bestelediğini duyduğumda çok şaşırmıştım. Yıllardır da hep konserlerinde kitaptan bir paragraf sahnede okuyarak hayranlarına kitabı fırlatırmış..
Daha genç yaşlarda okusam daha çok sevebilirdim aslında.. Tam bir ergen ağzıyla yazıldığı için edebi bir anlatım beklemeyin. Dümdüz bir dille basit, yalın ve yarı otobiyografik tarzda olan eser, bir çırpıda okunabilir.
Bir dünya klasiklerinden olduğu için ben gerçekten hem yazarı hem de teomanı tanımak için okudum diyebilirim. Ergenlerin dünyasını anlayabilmek, onlarla iletişim kurmak isterseniz size iyi de gelebilir.
Edebiyat dünyası bu kitabı sevenler ve sevmeyenler olarak ikiye ayrılıyor diyebilirim. Ben biraz arada kaldım. Kitabın son sayfasında da bir anda açığa çıkan psikiyatri kliniği durumundan sonra biraz daha devamı olsa da okusam dedim. Aslındaki kitapta psikiyatri kliniğinden taburcu olmayı beklediği sırada anlattığı- oraya nasıl ve neden geldiğini- bir hikayeymiş...
16 yaşındaki Holden Caulfield, liseden atıldıktan (daha önce de birçok okuldan atılmış) sonraki birkaç günü nasıl geçirdiğini ve iç dünyasına tanıklık ediyorsunuz. Oldukça agresif halleri ve argo diliyle konuşan birinin ailesinden sevgi göremediğini ve yalnızlaştığını, hayat karşısındaki karamsarlığını ve umutsuzluğunu görmek içinizi acıtıyor.
1951'de ilk basılan kitap çok yankı uyandırmış. Çok varlıklı bir aileden gelen Holden'in New York sokaklarında geçen hikayesi.. Yalnız, dışlanmış, anlaşılmamış ve iç dünyasında kaybolmuş..
Çok bayılmadım ama bazı kitaplar okunmalı dediklerimden oldu.
Tavsiye edemeyebilirim