Puan vermedi·975 syf.··
2025 86. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 05 Temmuz 2025 01:01
Zümrüdüanka Yoldaşlığı’nın Karargahı’na Grimmauld Meydanı 12 numaradan girilir. Bunu bilmeyen Potterhead olur mu? Bence olmaz. Geçen bir test gördüm. Bence 15 soru 15 sn içinde cevaplanabilirdi ama neredeyse tüm gününü Londra stüdyolarında geçiren 'potterhead'lar baya zorlandı. Demek ki neymiş fan olmak başka okuyucu olmak başka şeymiş. Aynı şekilde Dumbledore'un sol dizinde Londra metrosunun haritası olduğunu da zaten herkes bilir. Bunlar quiz sorusu olmaya bence aday değil. Sihir Bakanlığı'nın numarasıymış Harry'nin asasının özüymüş. Bunlar abc gibi. Sizi bir quiz yapsam da yere yapışsanız. Belki o zaman gerçekten kitap okursunuz. Hayır bu konuya takılıyorum çünkü yeni nesil de sizin yüzünüzden Harry Potter okuyuculuğunu böyle bir şey zannediyor. Benim Harry Potter evreni araç gereçlerine dair bütün eşyalarımı bir arkadaşım ya da ailem hediye etmiştir, ben öyle bir şeye hiç girmedim. 7 tane kitabımız var hepsi bu kadar. Gerisi yunanca; fasa fiso. Zümrüdüanka Yoldaşlığı’nın benim için özel bir yeri vardır, belki bin beş yüz defa söylemişimdir. Şimdi bile gözümü kapattığım zaman okuduğum yeri görüyorum. Yatakhane ışıkları dokuzda kapatılırdı. Ondan sonra açık olan tek yer lavaboların koridor ışığıydı. Sırada başka okuyucular olduğu için öyle günlerce bende kalması gibi bir durum da yoktu. Hoş öyle olmasa bile zaten merak ediyordum. Okuduğum o baskı bin yüz on dört sayfaydı. Hatırlıyorum çünkü ömrümde ilk defa bin sayfalık bir kitap okumuştum. Çok merak ediyorum. Neyse bunu yazmaktan vazgeçtim. Nöbetçi öğretmenler gelip beni görür, bir şey demeden giderdi. Normalde kızarlar, bunu söylememe gerek yok herhalde. Yani hayatta pozitif ayrımcılık gördüğüm bazı şeyler yok değildi. O zamanlar öğrendiğim bir sözü de hiç unutmuyorum. Aslında deyim değil ama öğretmenim söylediği için benim için hiç değilse ata sözüdür. Ertesi sabah, türkçe öğretmenim derste demişti ki, dün gece seren gözlerine kumlar batana kadar Harry Potter okudu. O gün bugündür ne zaman çok kitap okusam gözlerime kum batıyor gibi hissederim. İzlediğimi hatırladığım ilk film Ateş Kadehi, okuduğumu çok net hatırladığım ilk kitap Zümrüdüanka Yoldaşlığı. Şimdi kitaba bir harita çıkarıyorum. Sirius'un ölümü sonrası depresif, bunalımlı ve Voldemort'un döndüğüne dair haberlerin yokluğundan rahatsız bir Harry. Dursley'lerle olan gerilim dorukta. Özellikle Dudley'le. Harry ve Dudley'ye Little Whinging'de bir Ruh Emici saldırısı oluyor ve Harry, Dudley'yi kurtarmak için Patronus büyüsü yapıyor. Normalde, bakanlık halasını şişirdi diye kimseyi Azkaban'a göndermez diyen sihir bakanı Fudge, belli ki fikrini değiştiriyor. Harry'nin büyücülük dünyası dışında büyü kullandığı için disiplin cezası alması ve Hogwarts'tan atılma tehlikesi olduğunu belirten bir mektup gönderiyor. Harry'nin canı zaten burnunda valizini çekip vaftiz babasının yanına gitmek istiyor. Anında ikinci bir mektupla olduğun yerde kal talimatı alıyor. Neyse sonuç itibari ile büyücüler gelip Harry'i götürüyor.Yoldaşlığın gizli karargahına tabii. Sonra Harry bir duruşmaya girip Dumbledore'un avukatlığıyla bir çeşit beraat alıyor. Ama orada Harry'nin gördüğü bir cadı Hogwarts'ta, Dolores Umbridge, Yüksek Müfettiş ve KSKS öğretmeni olarak geliyor. Yeni düzen ve rejim peş peşe gelen kararnameler vesaire vesaire okulu nefes alınmaz bir hale getiriyor. Bilmem fark ettiniz mi ama şu an bir şeyi meşrulaştırmaya çalışıyorum. Tüm bu baskı ve istibdatlara dayanamayan Harry ve arkadaşları bir grup kuruyor. Dumbledore'un Ordusu (DO). Burada kendi kendilerini dışarıdaki tehlikeye karşı donatıyorlar diyelim. Tabii bu sırada Harry'nin Snape'den zihinbend dersleri alıp zihnini Voldemort'a karşı kapatması gerekiyor. Tabii ki yapmıyor. Cezasını da sonrasında çekiyor. Evet. Bence Sirius ne olursa olsun Harry yüzünden öldü. Bu azap da ona yeter. Harry zihnini kapatamadığı için Voldemort onu yanıltıyor. Ve her şeyin sebebi olan bir kehaneti almak üzere onu esrar dairesine çekiyor. Sonuç itibariyle Sihir bakanlığının gözü önünde bir şeyler yaşanıyor. Ve orada tüm zamanların belki en büyük iki büyücüsü bir düello yapıyor. Dumbledore ve Voldemort. Sadece o bölümde Dumbledore'un Voldemort'a söylediği şeyler kitaplar doldurur. Bence çok anlamlı. Bu arada tabii ki bu kitaba yazacağım şeyler bunlarla sınırlı değil normalde. Ama bir yerde susmam gerekiyor. Çünkü her şeyi aktaramayacağımı hissettiğim zamanlar hiçbir şey aktarmak istemiyorum, genel olarak hayata bakışım bu. Kitaptan bir cümle seçecek olsaydım; Dumbledore'un Harry'e söylediği şu cümle olurdu: Seni kalbin kurtardı.
Edebiyat
Harry Potter und der Orden des PhönixJ. K. Rowling · Carlsen Verlag · 200332,4bin okunma
·
117 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.