Okuyan var mıdır sizin fikriniz nedir?
Puan vermedi·360 syf.··
2025 15. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 07 Temmuz 2025 15:44
Selamlar Şimdi elimden bıraktım bu kitabı ve hemen fikirlerimi sıcağı sıcağına yazmak istedim. İnci Aral hakkında bilgi sahibi değilim. Bu da okuduğum ilk kitabı. Fakat ben ne konusunu ne de yaklaşım tarzını sevemedim. Sonuna kadar belki şaşırırım diye düşündün fakat olmadı aksine hayal kırıklığı oldu. İnci Aral’ın “Kendi Gecesinde” romanı, aşkı, cinselliği, özgürlüğü ve bireyin kimlik arayışını sorgulayan bir anlatı. Kadın-erkek ilişkilerinin yanı sıra toplumsal normlar, sanatın ve bireysel tutkunun sınırları üzerinde yoğunlaşıyor. Buraya kadar tamam. Fikirsel alt yapı var. Fakat olay şu ki; kitabın ana karakteri Hayali (Hayal Ali/ Hayati) çocuk yaşta anne babası ayrılan, kendisi babası ile büyüyen bir çocuk. Babası ünlü bir iş insanı fakat daha çok gayri resmi işlerle uğraşan bir tarihi eser satıcısı. Yani anladınız o kısmı. Annesi babasının nikahsız beraberliği ile birlikte yaşadığı 'alt kültür ' e sahip kadın. Sonra başka bir erkek için terk ediyor ailesini. Tabi sonra istediği hayatı yine yaşayamıyor aksine daha kötü durumlara düşüyor. Neyse Hayali'ye gelecek olursak geleneklerden uzak, varlıklı olmanın ve kısıtlanmadan büyümenin verdiği rahatlık yetmiyor olacak ki kimlik bunalımında fakat bu kısmı beni rahatsız etti hatta tutarsız geldi. Bir erkeğin hem kadınlara hem erkeklere ilgi duyması, bir çok kadınla da cinsellik yaşayıp ama erkekleri de arzulaması ve sonunda birisiyle sadık bir ilişki yaşaması bana normal gelmiyor. Çünkü kitaptaki karakter kadınlarda bulamadığı sadakat ve mutluluğu kendisinden yaşça küçük erkekte buluyor. Hem normal hayatın akışına gayet akli selim devam edip, birlikte güzel işler yapıp hem de cinsel tercihleirni 'özgürce' yaşıyorlar. Bu benim kafamda oturmuş bir tutum değil. Kitapta sosyal, siyasal ve ekonomik gibi döneme damga vuran (1971-2011 yılları arası) tespitleri yapılıyor. Aynı zamanda bireysel psikolojik yaklaşımlar ve toplumsal dengeler birbirine bu kadar zıt ele alınırken makul olanın bireysel özgürlük adı altında bu denli uç bir yaşam biçimi normalleşip bunun da bir çıkış yolu olarak sunuluyor oluşu beni rahatsız ediyor. Çünkü her şeyden önce fıtrata muhal bir durum bu. Hele ki bir erkek bu kadar akıllı, zeki iş bilir tasvir edilirken aynı zamanda cinselliğin her türlüsünü deneyimlemek ve bireysel psikoloji açıdan "kimlik Arayışı " ardına sığınılacak gibi bir yaklaşım oldukça hayal ürünü bence. Çünkü dünya henüz bu kadar gelişmiş insan modeli görmedi. Ki bence görmesin de. Neyse konu derin fakat kitabı beğenmedim. Ben olsam güçlü bir psikolojik analiz ve çözümlemeyle karakterleri daha makul zemine oturturdum. Sonrasında bireysel terapilerle geçmiş yaraları ve açtığı çukurları kapatır, bireyin özünde kendi kimliğinde olması gerektiği gibi yaşaması yönünde bir son belirlerdim. Tavsiyem midir bence değildir ama dileyen okuyabilir. Sevgiyle
Kendi Gecesindeİnci Aral · Kırmızı Kedi Yayınevi · 2019487 okunma
·
130 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.