·256 syf.··Beğendi
···Okunma: 04 Temmuz 2025 00:00 Neden ‘badem’ ? Çünkü beynin korku , stres , kaygı gibi duygularını yöneten kısmı amigdala latince badem demek . Şekil olarak da bademe benzer . Doğuştan amigdalası küçük olarak doğan ve korku , üzüntü gibi duyguları hissedemeyen çocuğa bademi büyüyüp gelişsin diye annesi sık sık badem yediriyor . Aleksitimi diye bir hastalık , duygu körlüğü … Görme engelli birine çevrenizi , gördüklerinizi anlatabilir , tasvir edebilirsiniz değil mi ? Peki ya duygu körü birine korkuyu , üzüntüyü nasıl öğretebilirsiniz ki ? Hepimiz üzüldüğümüzde büyük bir acı yaşadığımızda o his geçsin isteriz . HİSSETMEMEK isteriz . Oysa hissizleşmek o kadar kötüdür ki insan yaşadığından şüphe edebilir . Psikolojik her kitap dikkatimi çeker konusu beni çekti oldukça da sürükleyiciydi . Tavsiye ederim . Keşke filmi de yapılsa