Puan vermedi·319 syf.····Okunma: 10 Temmuz 2025 21:15 Öncelikle ilk yazdığım inceleme olacak bu sonlara doğru spoiler var okumadiysaniz dikkat edin sadece konusu üzerinde duracağım ve beni etkileyen yerlerini vurgulayacağım.kitap nathalie de manerville isimli kadına felixin yazdığı mektupla başlıyor. Felix bu kadını seviyor nathalie de geçmişini açmasını istemiş aslında kitabın tamamında Felix nathalie ye geçmişini yaşadıklarını anlatıyor. İlk sayfalar felixin çocukluk döneminde çektiği acılardan bahsediyor burası beni çok zorladı bırakmak istedim ama her klasikte olduğu gibi sabırlı oldukça kendiliginden akacağını biliyordum 70 80 arasına geldiğimde kitap artık güzel yerlerine gelmişti yani size de sabırlı olmanızı tavsiye ediyorum sonrasında güzel bir hikaye var. Felix bir baloda karanlıkta bir kadın görüyor ve bu kadına aşık oluyor sonra bu kadını aramak yola cıkıyor buluyor da bundan sonra olaylar gelişiyor. Bana garip gelen yerleri Balzac ın fransız kadınlarını övüp İngiliz kadınları yerdigi bir yer vardı yazarın yaşadıklarından kaynaklı ama bana garip gelmişti.(devamında spoiler var dikkat edin) Bir garip gelen yer daha bu benimle ilgili ama bunca kitap okudum ilk defa bir karakter öldükten sonra okumak istemedim sanki sayfalar çevrilmek istemiyormuş gibiydi.(Henriette den bahsediyorum) O sayfalar beni çok duygulandırdı.Felixin yaşadıkları belki normal belki normal olmayan şeyler ama beni çok etkiledi. Sonuç olarak sonu hüzünlü bitse de gerçekten neden bir klasik neden bir basyapit olduğunu tekrardan bize hatırlatan bir kitap muazzam.