“İyi bilimkurgu iyi edebiyattır”(yazmak ise cesaret ister)
10/10
·712 syf.··
2025 2. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 30 Ocak 2025 00:00
Dune ihtişamı beni etkiledi!! Hile içinde hile içinde hile!!! Paul un yolculuğunu okurken hem yoruldum hem de meraklandım. Karakterle aynı yoğun duygu girdabına kapıldım. Kötü karakterler bile öyle güzel yazılmış ki, her karakteri ayrı ayrı sevdim. Kitabın yoğun ve yavaş şekilde ilerlerken birden savaş ortasına gelmesine sevindim, başta hızlı oldu demiştim- kitabın temposuna alıştığım için - ama iyi ki de hızlı gitmiş kitabın sonlarına doğru heyecan katlanarak arttı!?!?!? Bazı bölümlerde kendimi ansiklopedi okur gibi hissettim.(muhteşemdi) Ağır ilerleyen bir “ yeni dünya tanıma ansiklopedisi” gibiydi. Yeni kültür, yeni gezegenler, dinler nasıl acaba orada? Okurken hem olayın gidişatını hem diyalogları takip etmek ve aynı zamanda karakterin iç konuşmalarını okumak çok zevkli. İlk sayfadan itibaren beni içine çekti. (Çoklu bakış açısı her zaman en sevdiğimdir) bölüm girişlerinde yazan bilgileri de sevdim. Dünyayı ayrıntılarıyla, karakterleri ayrıntılarıyla ve kültürleri ayrıntılarıyla okumak bana tarifsiz bir zevk verdi. Okurken bu dünyaya ait her şeyi öğrenmek istedim, bilimsel bilgiler verilmesi de çok güzel. (Araştırdığım yerler oldu) Hani fantastik bilimkurgu dizilerinde filmlerinde kitaplarında bir şey olur biri farklı çıkar ama mucize gibi olur. Yani neden olduğunu tam anlamayız, o kişi birden başrol olup önemli biri haline gelir ama dune da öyle değildi, her şey öyle iyi açıklanmıştı ki neden diye sorduğumda cevap alabiliyordum. Bu yönünü çok sevdim. Tasvirleri ve bazı dini olayları, yazarın Arap kültürüne hayran olmasına bağlıyorum. Oda tasvirleri bile öyle .Yazarın islamdan ve ortadoğu ülkelerinden esinlendiğini düşünüyorum. (araştıracağım) Bize halk konusunda da öğretici bir kitaptı. Eğer insanların uğrunda öleceği bir şey varsa o da vatandır. Vatansız insanları anlamıyorum. (Bunu araştır ırmak) Sonuç: Ansiklopedi gibi bir bilimkurgu kitabı okudum. Mükemmel bir deneyimdi. Not: kitabı 8 ay önce okudum. Aldığım kısa notlar sayesinde bu yorumu yazdım, karışık olabilir. O kadar üşengeçim k! Kitap yorumu uzun süredir yazmıyorum. Ama gelecekte kitap yorumlarımı okumak keyifli oluyor. Çünkü o duyguları belki tekrar okuduğumda o şekilde hissetmeyeceğim??
Bilim-Kurgu
DuneFrank Herbert · İthaki Yayınları · 202115,7bin okunma
·
169 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.