İyi Eşler
9/10
·360 syf.··
Beğendi
·
2025 8. kitabı
Bilmeyen varsa önce kısa bir bilgi vereyim "İyi Eşler" kitabı "Küçük kadınların" devam kitabıdır. Küçük kadınlar kadar bilinmez. Yazım diline gelecek olursak bence çok güzeldi. Kitap soğuk bir kış günü eve girip ellerini ısıtmak veya en sevdiğim kitabı bitirdikten sonra gelen o hoş boşluk hissini tatmak ile aynı tadı veriyor. Küçük kadınların ortamını brn hep çok sıcak, tatlı buldum. Adeta evindeymiş gibi hissettiriyor. Küçük kadınları okuduktan sonra yarım kalan hislerim kaldığı yerden devam etti. Aile ortamının hiç bozulmamış ve kaldığı yerden aynı şekilde devam etmesi beni çok mutlu etti. Ayriyeten ben mi yanlış algıladım bilmiyorum ama kitap 3'üncül bakış yani ilahi bakış açısıyla yazılmasına rağmen kitap boyunca sanki birinci ağızdan okuyormuş gibi bir hissiyat verdi ben bu sebeple çok başarılı yazılmış olduğu düşüncesindeyim. Ayrıca her bir bölüm sanki bir kız kardeşi anlatıyordu ve bu tekrar başa sarıyordu. Bir bölümde hikayenin kahramanı Jo ayrı bir bölümde Amy ana karaktermiş gibi hissettirdi. Fakat buna rağmen bölümler bir bütünlük içerisindeydi aynı şekilde kardeşler çok farklı olmalarına rağmen birbirlerini tamamlıyorlar. Aile bağları güçlü ve güzel işlenmişti. Sıcak bir aile ortamı görmek istiyorsanız listenin başında olması gereken kitaplardan. Anneleri Bayan March'ın kitap boyunca zora düştüklerinde kızlarına nasihat verdiğini okuyoruz ama verdiği nasihatlar ya da onları anlatım biçimi bana eski düşünce yapısını ve kadınların ev hanımı olma durumunu baz alarak verdiği öğütler gibi geldi. Özellikle Meg ile evliliği hakkında yaptığı sohbetler bana o atmosferi az da olsa hissettirdi. (*SPOİLER UYARISI*) En çok tartışma konusu olan o olaya gelirsek. Jo-Laurie-Amy üçlüsünden bahsediyorum. Ben şahsen Laurie ve Amy'yi yakıştırmıyorum. Laurie'nin Jo'nun boşluğunu doldurması niyeti ve umuduyla başka bir partner arayışına girdiğini biliyoruz. Ben sevdiğimiz kişileri başka birinin yarasını kapatmak için değil eğer o kişi olmazsa daha büyük yaralar, boşluklar oluşabileceği için sevmemiz gerektiğini düşünüyorum yani basit anlatımla o kişiyi sevdiğimiz için kalbimizde yer açmalıyız. Ama Laurie, Jo'nun boşluğunu doldurmak için Amy ile evlendi. Fakat Laurie ile Amy'yi desteklemesem de Laurie ve Jo'nun birlikte olmaması bir bakıma daha doğru geliyor. Özellikle ilk öğrendiğimde şok oldum ama sonrasında yazarın kendisini baz alarak Jo'yu yazdığını öğrendiğimde her şey daha fazla yerine oturdu. Kitap boyunca ister okuma sevgisi, yazma tutkusu ister kadınların hakkını savunması olsun en sevdiğim karakter Jo'ydu. Jo tekrar olsa Laurie ile tekrar evlenmeyeceğini sanıyorum. Jo doğası gereği her zaman kendi kendine ihtiyaç duymayan, evlilik planları olmayan bir kızdı. Hikayeye çok sonradan alakasızca giren ve Jo'nun çok kısa bir sürede aşık olmuş olduğu profesörü bir kenara bırakırsak Jo bir profesör için kariyerini ertelemez veya herhangi biriyle evlenmezdi bence. Çünkü hayatının yarısından fazlasını aşktan uzakta geçiren ve evlenmeyeceğini iddia eden Jo sözünü tutardı ama kitabın yazıldığı dönemi hesaba katarsak yazar o kısımları toplumsal baskı altında kalarak eklemiş. Kendiside hayatı boyunca hiç evlenmemiş yazar bence hayallerinde Jo'yu bekar ve başarılı bir yazar olarak hayal etmişti. Her neyse uzun uzun yazdığım Jo-Laurie-Amy ilişkisinin çıkarmını Jo'yu hiç evlenmemiş Laurie ve Amy'yi de birbiriyle evlenmemiş olduğu düşüncesine bağlıyorum. Bu yazdıklarımı okuyup da almaktan vazgeçmeyi asla düşünmeyin çünkü Küçük kadınlar ve iyi eşler en nihayetinde her genç kız ve olgun kadının en az bir kere okuması gereken kitaplar. Uzun lafın kısası alın be okuyun. Bir de eğer buraya kadar okumayı başardıysanız teşekkür ederim.
İyi EşlerLouisa May Alcott · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20222,162 okunma
·
75 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Aşırı katılıyorum,Jo'nun evlenmesi saçmaydı,hele Laurie'nin bu kadar çabuk Jo-dan vazgeçebildiğine çok şaşırdım, gerçekten o zamana kadar çok sevmiştim bu karakteri ama evlendiklerini duyunca sinir krizi geçirdim
☆Erviaa☆
Gönderi Sahibi
Haklısın karakter gelişimi o kadar başarılı değildi.