8/10
·816 syf.··
2025 26. kitabı
·
17 günde okudu
·
Okunma: 17 Temmuz 2025 18:00
Spolier barındırıyor olabilir, ona göre okumaya karar verin lütfen. Öncelikle, Öznur Yıldırım'la tanışma fırsatım olsaydı ona koca bir teşekkür ederdim. Beni Doğa'yla, Ediz'le, Umay'la, Uygar'la, Gece'yle ve niceleriyle tanıştırdığı için kocaman bir teşekkür. Bir kaç kitapla hayatıma dokunduğu ve beni anlayan birinin olduğunu gösterdiği için kocaman bir teşekkür. Teşekkür ederim Öznur Yıldırım. Sonuncu kitapla beraber düşüncelerimi paylaşmak istedim çünkü sonuncu kitap bir bitim olabilir ama benim için sonsuz bir hayatın devamı olacak. Ediz ve Doğa o arabada yollarına devam edecek ve hayatlarının en mutlu yıllarını yaşayacaklar. Her şeye rağmen halen dik durduğu için Doğa kendisine teşekkür edecek ve kitapta hiç okumasak da Ediz Doğa'yı sevdiğini söyleyecek. Ben daha önce bir kitabı böylesine benimsediğimi hatırlamıyorum. Gözlerim halen kızarık ve Ediz'in ölüm haberi Doğa kadar beni de yıkmıştı, parçalamıştı. Yazara kızdım içten içe, "Böyle bitmemeli." dedim defalarca. Doğa'nın gördüğü her rüyaya ben de inandım ve her defasında çokça kırıldım. Ama kitap güzel bir sonsuzluğu iki kapak arasına sığdırarak son buldu ve bu kalbimde bir umut doğurdu. Doğa'ya her seferinde çok kızmıştım, ezdirmemeliydi kendisini ve ben sanırım Gece'yi hiç affedemeyeceğim. Ediz her sözünde her hareketin de benim de canımı yaktı ama Doğa gibi ben de sevdim onu. Doğa biraz farklı sevdi tabii. Uygar'ın ölümüne olduğu gibi Ediz'in de ölümüne inanamadım bir türlü. Sonra Uygar öldü, Gece'nin çığlıkları zihnimde yankılandı ve ben Ediz ölmesin diye yalvardığımı işittim. Bir kitap okuyunca kendimden illa ki bir şeyler bulurdum, hep bulurdum. "Aa ben de böyleyim, ben de böyle hissediyorum" dediğim bir çok kitaba misafir oldum ama hiç biri beni böylesine eksiksiz anlatmamıştı. Defalarca kez Doğa yazılan yerde kendi ismimi gördüm ve ben her defasında kalbimi kırdığı için biraz daha kırıldım. Ben ilk defa bir kitapta bu kadar kırıldım ve ağladım. Bu benim için bir çok şeyden öteydi ve Yabancı serisi benim için sonsuz bir dünyanın kapısı. Her defasında Ediz'in "Geçecek güzelim." cümlesi kulaklarımda çınladı ve ben her defasında geçecek diye kendimden çok Ediz'e inandım. Belki geçmeyecekti ama ben bir karakterle küçük bir kız çocuğu gibi hissettim ve o küçük kızı büyütmeyi de öğrendim. Okumanızı tavsiye eder miyim? Kesinlikle. Ama benim gibi sulugöz ya da fazla duygusal ve karamsarsanız yanınızda peçete bulundurmanızı tavsiye ederim. Ve karakterlere bağlanan bir yanınız varsa kalbinizin kırılabileceğini de garanti ederim. Sevgili yazar, son sayfaları bize teşekkür için kullanmıştı ve ben de son satırlarımı ona ve kitabına teşekkürlerim için dolduracağım. Doğa'ya, Ediz'e, Gece'ye, Uygar'a, Umay'a, Atalay'a, Osman Güngör'e, Nazlı Çağıran'a... teşekkür ederim. Sevgili Öznur Yıldırım'a teşekkür ederim. Yabancı - Şahmeran Yabancı - Veyl Yabancı - Elyel Öznur Yıldırım
Duygu ve Düşünce
Yabancı - ElyelÖznur Yıldırım · Pegasus Yayınları · 2023755 okunma
·
105 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.