Puan vermedi·176 syf.····Okunma: 17 Temmuz 2025 20:49 Benim daha önce hiç okumadığım bir kamptı bu:
Amerikan rüyasının gölgesinde unutulmuş bir kâbus.
1942 yılında, ABD'de Japon asıllı Amerikalılar bir sabah “yabancı” ilan edildiler.
Bir aile, bir tren ve çölün ortasında bir kamp...
Ne adları var bu insanların romanda, ne de bir “vatanları.”
Her savaşta olduğu gibi, en büyük acıyı yine siviller yaşıyor...Julie Otsuka'nın İmparator Tanrıyken romanı da tam olarak bunu anlatıyor.
Metanetli bir anne, iki çocuk ve kaybolmuş bir baba.
Her biri, savaşın gölgesinde farklı bir yabancılaşma yaşıyor.
Baba başta tutuklanıyor, uzun süre ortalıkta yok.
Geri kalan aile üyeleri Utah’taki bir toplama kampına gönderiliyor.
Julie Otsuka, ailenin kamp yaşantılarını ve geri dönüşlerini o kadar sade, o kadar sessiz yazmış ki…
Bu sessizlikte bağırma yok, dram yok. Göze sokmadan, ajitasyon yapmadan anlatıyor derdini yazar.
Okunmalı. Hatırlanmalı. Ve keşke hiç unutulmasa.