Tanrının adeletini sorgulamaya hazır mısınız?
Herkesin kaldırabileceği bir türden kitap olmadığını en başından söylemek gerektiğini düşünüyorum. Herhangi bir din ile çok fazla bağı olan bir insan bu kitabı bitiremez diye büyük bile konuşabilirim hatta. Çünkü tanrının adaletini olmadığını savunan bir kitap. Ayrıca bunu savunurken de çok iğneleyici bir şekilde dile getiriyor. Yer yer neler okuyorum ben dediğim noktalar olmadı değil.
Jose Saramago ile körlük kitabıyla tanışmıştım daha sonrasında başka kitaplarını da okumuştum fakat bu kadar iğneleyici düşünceleri olduğunu beklemiyordum. Beni şaşırttı açıkcası.
Kitabı beğendim mi'ye gelecek olursam açıkcası yazarın böyle cesur olmasına hayran kaldım diyebilirim. Benim diyen kişilerin sorgulayamayacağı şeyleri sorguluyor ve birde bunu yayımlıyor.
Kitap hakkında pek fazla yorum yapamayacağım fakat bir şans verilmesi gerektiğini düşünüyorum. Sorgulamak her zaman iyidir.
İnce bir kitap zaten ben bir günde bitirdim, sizde kolaylıkla bitirebilirsiniz.