Puan vermedi·80 syf.····Okunma: 26 Temmuz 2025 02:00 Schopenhauer'un annesiyle yaşadığı olaylardan dolayı kadınlardan nefret ettiğini hatırlıyorum. Bu kitapta da kadınları yeterince aşağılamış.
Dönemine göre düşüncelerini makul buluyorum ama günümüzde de aynı şeyler düşünülüyor, hiçbir ilerleme olmadan gelmişiz.
Kadınların birey olmadığını, bekarken babaya evlendikten sonrada eşe bağlı olması gerektiğini düşünüyor. Kadın sadece erkeğin gönlünü hoş etmek için yaratılmış ve bundan başka bir şey yapmasını da beceremez diye aktarıyor. Doğuştan kadınlarda bir fenalık oldugunuda iletiyor. Ayrıca Hindistan'da ölen eşlerin arkasından ateşe atlayan kadınları ve sistemi desteklenmesi de göz dolduruyor. Ayrıca çok eşliliğide savunuyor ki erkeklerin çok kadına ihtiyacı olmasından dolayı!
Günümüzde yaşasaydı ya da yaşadığı dönemde kadınlar ile iyi bir ilişkisi olsaydı ne düşünür ne yazardı acaba.