Okuması keyifli ama hüzünle biten bir son daha..
“Sanki kader ressamı her zaman birbirine musallat olagelen ve birinin ötekinin pençesinden hiç bir zaman kurtulamadığı vefa, ihanet ve intikam karakterlerini dikkat çekici bir tablo üzerinde bir araya getirmişti.”
Kitabın son sayfalarında geçen bu söz özetler nitelikte. Vefayı Dilaşub, ihaneti Mehpeyker, intikamı Ali Bey karakterleriyle yaşadık. Öfkelendiğim incindiğim ve aynı zamanda bu olaylar silsilesinin gerçeklikle derinden bağlı olduğunu farkettiğimde karakterler olarak adlandırdığımız kişilerin aslında günümüzde de maalesefki hala var olduğunu gördüm.
Dediğim gibi okuması gerçekten çok zevkliydi ama sonu..
İntibahNamık Kemal