·168 syf.··Beğendi
···Okunma: 28 Temmuz 2025 00:00 İlk kez filmini izlediğimde, toyluktan olsa gerek, gidişatı tahmin edememiş; hâliyle sonunda büyük şok geçirmiştim. Hitchcock’un filminden sonra, 1999 yapımı olan versiyonunu da izledim. Sadece “Ne gerek vardı?” diye sordum. Zira bu kadar klasikleşmiş, kült bir filmin aynısını çekmek manasız. Tabii bu kesmedi. Sonrasında aslını, yani Robert Bloch’un romanını da okudum. Hitchcock genel olarak esere sadık kalsa da kendine has düzenlemeler yapmış. Örneğin, romanda Norman kırk yaşında, kısa boylu, şişman, alkolik ve içine kapanık bir portre çizer. Hitchcock’un Norman’ı ise yakışıklı, jön bir tiplemedir. Tam olarak bu değişiklik yüzünden, sıkıntılı bir tip olabileceği ihtimalini vermek istemez Hitchcock. Şok etkisi yaratmak için bilinçli bir tercihtir. Bates Motel dizisine ise apayrı bir parantez açmak gerekir... Roman tek oturuşta bitirilecek tarzda bir seyir sunuyor. Sıkmıyor, gereksiz betimlemelerle boğmuyor, sadece işini yapıyor.