Ölüm, intihar, mutsuzluk gibi olumsuz kavramların güzellenmiş baskınlığına ve hayat, aşk, tanrı gibi kavramların anlamsızlığına maruz kaldığımız gayet karamsar bir üslupla yazılmış, herkese hitap etmeyecek bir kitap. Hayata karşı bakış açılarımızın farklı olduğu bir filozofu okumak için cesaretimi toplayıp kitaba başladığımda bitirebileceğimden emin değildim. Ama bitirdim. Aslında fikirlerimiz körü körüne zıt değil. Zaten varolan pesimist tarafımı bir nebze besledi ve ağdalı cümleleriyle bir kitaptan alabileceğim tatminliği yaşattı. Bence bu kitabı da okumam gerekliydi. Çünkü özgün bir düşünce yapısı oluşturabilmek için bu kadar aykırı fikirleri de okumanın ve sindirmenin önemli olduğuna inanıyorum. Edindiğim fikirleri hayat pratiğinde ne kadar uygulayacağımdan emin olmasam da bana kattıkları adına ve insanın kelime dağarcığını genişletmesi açısından faydalı bir kitap diyebilirim. Doğrudan tavsiye ederim diyemesem de bitirebildiğim için mutluyum.