Kadınsız erkekler, ruhsuz-duygusuz satırlar
2/10
·176 syf.··
2025 80. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 29 Temmuz 2025 22:52
Okudum ama açık söyleyeyim, yazarın tarzı bana hiç uymadı. İlk kez Hemingway okudum ve bu ilk tecrübem aynı zamanda son oldu. Başka bir kitabını elime almam büyük ihtimal. Anlatım tarzı, karakter yaklaşımı, dili… Hepsi bana fazlasıyla kuru ve mesafeli geldi. Kitap, toplamda on dört kısa öyküden oluşuyor. Konular genellikle erkeklerin aşk, kayıp, savaş, yalnızlık gibi meseleler etrafında savruluşunu anlatıyor. Kitabın isminden de anlaşıldığı gibi, erkeklerin kadınsız kalınca ne hale geldikleri, o boşluğun onlarda nasıl yankılandığı var temelde. Ama bu duygular derinlemesine işlenmiyor. Sanki bir dış göz anlatıyor her şeyi, uzaktan, neredeyse duygusuz bir yerden. Biraz göz kırpmak var, ama gözyaşı yok gibi. İşte tam da bu eksiklik beni rahatsız etti. Hemingway’in yazım tarzı çok sade, hatta fazla sade. "Az çoktur" anlayışını edebiyata taşımış belli ki ama bence bazen "çok" da gerekebiliyor. Her şey bu kadar kısa, bu kadar yüzeysel ve bu kadar donuk olunca karakterler de bana hiçbir şey hissettirmedi. Kim kimdir, ne yaşar, neden acı çeker, hepsi flu kaldı. Bazı öykülerde savaşın ya da kaybın izleri var, bazıları ilişkilerin ağırlığına değiniyor. Ama bunlar ne kadar dokunaklı anlatılmış dersen, bana göre değil. Belki bu tarzı seven vardır, “büyük olanı küçük kelimelerle anlatmak” ustalıktır diyen olur ama ben okurken sürekli bir şeyler eksikmiş gibi hissettim. Ne olay örgüsünde çarpıcılık vardı ne de karakterlerde derinlik. Sanki hissiz bir anlatıcı sürekli olanı biteni raporluyor gibiydi. Kadınsız Erkekler benim için çok da güçlü bir iz bırakmadı. Hemingway’in tarzı belki dönemine göre önemliydi ama bana geçmedi. Belki ben fazla duygu arıyorum, belki de onun mesafeli dili bana fazla soğuk geldi.Her ne olursa olsun, bu kitaptan sonra yazarla yolumu ayırmaya karar verdim.
Kadınsız ErkeklerErnest Hemingway · Bilgi Yayınevi · 2024740 okunma
·
265 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
En bilinen, beğenilen kitaplarından birini okumuştum ama yazarın kalemini ben de pek sevememiştim. Laf kalabalığı bir sürü cümle okuyorsun bakıyorsun sonunda bir şey yok. Bana hitap etmiyor Hemingway üslûbu demek ki...
Zümrüt Bilge Türkoğlu
Gönderi Sahibi
F. Suna KOÇYİĞİT değil mi ya, çok seveni de var yazarın. Okuma zevki farklı herkesin, ama bize uygun değilmiş.