Zihnimin kütüphanesine yolculuk edesim var;
8/10
·282 syf.··
Beğendi
·
2025 23. kitabı
·
32 günde okudu
·
Okunma: 01 Ağustos 2025 11:39
Merhaba 1K okurları. Kütüphanelerin büyülü sessizliğinde hangi kitabın kapağını açarsak bizi ne gibi sonuçlarla karşılaştıracağını düşünmüş müydünüz? Keşkeleri rafa kaldırdığınız oldu mi peki? Bilincimizi binlerce pişmanlıkla doldurduğumuz geçmişimizin hangi anına takılı kalmışızdır acaba? "Eğitim alsam?" "Evlenmesem/evlensem"(nice teklifleri geri çevirmenin, kabul olunan teklifin tam aksinin pişmanlığı) "O gün o sokaktan geçmeseydim," "Farklı universite seçseydim" "İş teklifini kabul etseydim/geri çevirseydim"... Bu böyle devam eder gider. Noktaların yerini doldurmak sizlere kalmış. Ama her pişmanlık ukte kalanlarımızın sancısı değil midir? Hayat kimseye kolay olduğunu söylemedi, onun adına kim söylediyse hayatın ona hakkı geçmiştir. Hayatı yaşanabilir hale getirmek, zoru kolay etmek için kendimize, iç dünyamıza cesaret tohumları ekmeliyiz. "Başarabilirim," "Yapabilirim," Söylemesi kolay, gerçekleştirilmesi zor ama imkansız değil. Nora iki dünya arasındaki boşluğa kurulmuş iç dünyasında kendiyle, geçmişiyle, pişmanlıklarıyla yüzelşirken, kendi pişmanlıklarımı düşünmeye başladım. Tek bir seçimimin bütün ömrüme bedel olduğu o ana geri dönmek istedim. Elimden alınanlarla bana armağan olunanları terazinin iki gözünde tartmaya başladım. Eğitimim, kariyerim, yapabileceklerimin uktesiyle hayatımın en büyük serveti yavrularımı düşündüğümde, yaşadığım hayatın ve kaybettiklerimin bütün zorluklarına rağmen olduğum hayatı seçtim. Belki bir şirket yöneticisi olurdum ama ailemden kimse olmazdı yanımda. Belki de en prestijli okullardan birinde başarılı öğretmen olurdum, ama o hayatta da mutsuz evliliğim olurdu. Saymakla sonu gelmeyen binlerce hayatın hayalini kuracağımıza olduğumuz hayatın geleceğine temel atalım. "Okuduğum kitap bana ne verdi?" sorusunu soruyorum her kitabın kapağını kapattığımda. Gece Yarısı Kütüphanesi bana sevginin her şeyden üstün olduğunu, geride kalana değil, önümüze bakmamız gerektiğini, intiharın bir seçim değil, kaçış olduğunu ve kaçmanın yenilgi olduğunu anlattı. (Kimseyi seçimiyle yargılamam, intihar konusu gayya kuyusu, ama her zaman bir yol daha vardır.) Ve iyi ki okudum. Zorlandığım yerleri de oldu ama akıcılıktan kaynaklanabilir. Belki de çeviridendir. Belki de olması gereken buydu. Ben bana kazandırdıklarına bakmayı yeğliyorum. Herkesin okuması gereken kitaplardan. Bakarsın kendi pişmanlığınla yüzleşirsin sen de sayfalar arasında. Keyifli okumalarınız olsun, pişmanlıklarınız olmadan:)
Edebiyat
Gece Yarısı KütüphanesiMatt Haig · Domingo Yayınevi · 202598,6bin okunma
·
390 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Çok güzel bir inceleme olmuş kalemine sağlık 👏👏
Kitabsever
Gönderi Sahibi
DeMeTeR 💙😚