Kendi kitabım ile ilgili bir iki şey
10/10
·139 syf.··
Beğendi
·
2025 1. kitabı
İnsan, Tanrı ya da Şeytan Sancılı üç yıl sürdü bu kitabı yazmam, karakterlere dönüşmem yetmezmiş gibi bir de aynı karakteri üç farklı kişiliğe dönüştürmem ikimiz açısından da zorlu bir süreçti. İnsan olmanın yolu düşünmeye başlamaktır ve düşünmek denen şeyin fitilini ateşlemek bir bedel ödemek demektir; sıradan olmamayı, herkesleşmemeyi, toplumdan kopmayı göze almaktır düşünmek denen şeyin fitilini ateşlemek. Herkesin herkes gibi konuşup, herkes gibi düşünüp, herkes gibi hayal ettiği bu zamanda bu durumu istemek oldukça zor bir yola girmeyi göze almaktır. Daha sonra daha fazlasını istemek gelir. Bir kişilik, kim olduğunu bulma aşaması. İnsanı Tanrı katına çıkaran budur, aramak, aramak ve aramak. İnsan arayışa ancak bir bedel ödemeyi göze aldıktan sonra geçebilir ve bu bedel de insan olmanın yolu olan düşünmenin fitilini ateşlemektir. Kişi bu raddeden sonra daha farklı bir pencereden bakmaya başlar ve tek bir pencere ile yetinemez hale gelir. Daha fazlasını arzulamaya başlaması ile Şeytan denen şeyi doğurur. O, her durumda içimizde olandır, iyiyi de kötüyü de arzulatandır. İlkin düşünmeye iten, sonra farklı pencerelerden baktırandır. Şeytan bir alegori ve felsefedir, "üstinsan" Demektir. Üç yılın sonunda yazdım kitabı, varoluşçuluğun zirvesine ulaştığım dördüncü kitabım aynı zamanda. Fakat şunu biliyorum ki esas ilgi gören yazılar yüzeysel ve klişe aşk yazılarıdır; Elif Şafak, Kahraman Tazeoğlu gibi yazarlar yani... Her neyse... hiçbir zaman bu yazarların kitlesine hitap etmeyecek, talep edileni yazmayacağım, beni ben olana taşıyacak şeyler dökeceğim, parçalanmış ben olandan dökülen kelimeler ile oluşturacağım cümlelerimi. Güzel ve güneşli günler görmeniz dileği ile.
Edebiyat
İnsan, Tanrı ya da ŞeytanMehmet Ekinci · Orionebula Yayınevi · 20233 okunma
··
197 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.