natüralizmi iliklerime kadar hissettiğim bir eser/spoiler yok
10/10
·152 syf.··
Beğendi
·
2025 1. kitabı
Kitapta işlenen olay üç farklı kişinin gözünden anlatılmaktadır. Kitabın anlatım dilini şöyle bir olayla özetleyeyim. Kitabı aldıktan sonra dershanedeki edebiyat öğretmenime gittim ve okuyacağımı söyledim,, öğretmenim ise bana "İçinde çok ağır olaylar var, sakın okuma dedi." tabi ki bunu demesi beni daha çok meraklandırdı. Açıkçası sağlam bir bünyem olduğu için beni çok etkilemedi dili ama eğer hassas bir bünyeniz varsa pek de tavsiye etmem. İlk bakış açımızdaki kişinin ağzından okuyunca çok şaşırdım. Adam -bakış açısını okuduğumuz kişi- bir numaralı bir kadın düşmanıydı. Ve işin ilginç tarafı onun nasıl bu hale geldiğini de kitap size anlatıyordu. O kişinin gözünden okuyunca sininlenmemek elde değildi, özellikle de kiap bitip her şeyi öğrendikten sonra ona daha da sinir olmuştum. Tabi bu yazarın büyük bir başarısıdır. Bir karakteri bu kadar bağımsız yazabilmesi bence büyük bir başarı. İlk baştakı bu adamın gözünden olayları okuduktan sonra asıl karakterimiz Melek geliyor ve de onun gözünden okumaya başlıyoruz. İşte işler asıl burada ciddiye biniyor. Savunmasız genç bir kızın üstüne yüklenen psikolojik baskı ve fiziksel istismar ile yaşadığı travmatik olayları okuyoruz. Son bakış açımızı pek anlatamayacağım çünkü spoiler vermek istemiyorum. Bana göre bu bakış açısının yazılma amacı sadece birkaç şeyi açığa kavuşturmak ve de karakterin niyetini anlatmaktı. Toparlamak gerekirse benim çok beğendiğim bir eser oldu. Eğer ki bünyeniz hassas değilse kesinlikle okumanız gerektiğini düşünüyorum, zaten kısa bir kitap, bir solukta bitecektir. Keyifli -pek de neşeli olmayacak- okumalar dilerim! Pınar Kür'ün vefatı ise bizler için büyük bir kayıptır. Huzur içinde uyusun.
Edebiyat
Asılacak KadınPınar Kür · Can Yayınları · 202611,7bin okunma
·
31 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.