5/10
·344 syf.··
2025 22. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 11 Ağustos 2025 22:51
Beğenmedim. Kitap, güzel bir ana konuya sahip ama kurgu aşamasında yavan bir anlatımla ilerlediği için beklentimi karşılamadı. Birbirinden bağımsız, altı dolu olmayan ve mantıksızlıklarla dolu olaylar silsilesi benim için. İngiliz yazarlarla pek anlaşamıyorum, Mor Bulut ile de tekrar anladım. Kitap ana fikrinden oldukça şaştı bence. Seyahatme okuduğumu falan düşünmeye başlamıştım bir ara :D Yazar kıyamet düşüncesi altında birey yalnızlığını işlemeye çalışmış ama ben pek başarılı bulmadım. Cihan Karabulut ile beraber okuduk ve onun da çok iyi bildiği gibi çoğu kısımda “ne alaka” demiş bulundum. :) O bir nebze olsun daha iyimser yaklaşıyor. Yazar kimya bilgisine çok girmeden iki çeşit kimyasaldan bahsetmiş. Siyanojen türevleri yanıcı ve boğucudur. Gerçekten de badem ve şeftali gibi kokar ama bu kokuyu almak devam etmeniz demek sizin de diğer insanlar gibi ölmeniz anlamına geliyor. Yazar birkaç yerde bu gerçeği göz ardı etmiş ya da Adam Jefferson insanüstü bir varlık :) Mor bulutun da nasıl oluştuğu hâlâ muamma. Bu konuları detaylı bildiğim için gözüme oldukça çarptı ve hoşuma gitmedi. Daha farklı bir kıyamet anlatısı, daha farklı bir vahşilik beklerdim. Sokak sokak gezmesi bende bu etkiyi yaratmadı. Kıyamet sonrası anlatı olmasa da benzer konular için en iyi kitaplardan biri #k:414025. Herkese önerimdir. Ben olsam Mor Bulut ile zaman kaybetmem. Kitabın en iyi yanı çok yalın bir dile sahip olduğu için oldukça kolay okunabilmesi. Bir de mitolojik atıfların olması fakat bu da bazı kısımlara bana zorlama geldi. Bitmesi için veya bir noktaya bağlanması için zorla ve hızla okuduğum bir kitap olduğunu söyleyebilirim. İstanbul’un, aslında Türkiye’nin de yer aldığı bir kitap ama bu kısımlar da beni etkilemekten uzaktı. Atmosferi bana hitap etmedi. Sonunu da saçma sapan buldum. Manasız.
Mor BulutM. P. Shiel · İthaki Yayınları · 202581 okunma
··
416 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Cidden bazı şeylerin altı doldurulabilirdi, yazarın Türklere karşı ön yargılı olması da rahatsız ediciydi
Alyssa
Gönderi Sahibi
Bence kitapta yazılan hiçbir şeyin bariz bir nedeni yok. Yazar tamamen es geçmiş. Sıkıcı.