Kış Güneşi
Puan vermedi·348 syf.··
2025 32. kitabı
Aynil Onur Yüksel yazarından Kış Güneşi kitabını okurken soluksuz okuduğumu belirtmem gerek. Sonay karakteri yaşanılan tüm kötü olaylara rağmen iyiyi temsil ediyor. ( Annesinin onu sevmemesi , babasının pasif ve melenkonik oluşu, kardeşinin ölümü,selen'in ihaneti ) Tüm bu yaşananlardan sonra kimliği İlkay'a kavuşmasını ve yeniden doğuşunu hayranlıkla okudum. Finale gelince bana göre final ilk final idi doğru olan olması gereken . Sonay gibi bir karakter yeniden aşkın kollarına atamaz o kadar ağır hasardan sonra diye düşünüyorum. Hele kendine ihanet eden bir kadına hatta trip atan bir kadına sade türk kahvesi ısmarlayabilecek bir adam değil. Egosu izin vermez buna bir kere Selen gelince kendince o an doğru yaptığını düşünüp 10 yıl boyunca elinde vicdan azabı, kaybedilen bir aşk ve bebek ve koskoca zaman. Onun için üzüldüm mü? Bilemiyorum herkes kendi seçiminden sorumludur. İlkay cok kızdım kitap boyunca lakin bir kere bile yaptıklarının arkasına sığınmadı cidden hapis giderken bile kimseye yalvarmadı yaşadığı her olayın arkasında durdu hiç bir şeyi inkar etmedi. Kaçmadı .... O yüzden İlkay karakterine saygı duyuyorum Soykan karakterine yani maske geçirmiş İlkay'a ise kızamıyorum bile çünkü maskesi olmadan manipüle etmeden yada edemeden nasıl yaşayacağını bilmiyordu ki ve ilk kez biri onu sevmişti. Bu sevgiyi kaybetmemek için çok saçmaladı ama içinde kötü niyet olmadığı okuyucuya kadar geçmişken Selen'in yaptığı şey... İhanet Selen'in annesinden ne farkı kaldı ki. Tüm hayatı boyunca annesinin onu sevmesini isteyen İlkay ile sevgilisini , karısını sevmesini beklerken ikisinden de aldığı darbeler. Aşka dair tek bir kelime yazamadığı o hücre de Selen'in kendisine attığı son darbe ile dağılan adamın safralarla ve 12 metrelik hücre de kendini yaşatmaya çalışmaya zorlaması... Bazen bazı kitaplarda bazı şeyler dokunur ya bir yerlere bu kitap da en çok bana aile dokundu. Neden sevmedin be oğlunu demek o kadına hesap sormak neden deli numarası yaptırarak 9 yıl oğlunu içeri attırmak ister ki bir anne. Ki o çocuğun kazancı ile o hastane de o evde yada o konfordasın. Neden yapar ki bir anne bunu sorusu kitap boyunca beynimde döndü. Demas hastası avukat'a "babam sana layık olamadım seni utandırdım " dedi ya İlkay orada ben dağıldım. Onu seven karşılıksız seven ve hiç ama hiç aldatmayan ve sırtından vurmayan tek kişiye de mahcup olması işte orası beni bitirdi. Kış Güneşi güzel kitap idi saaatlerce düşüncelerimi yazabilirim hala etkisinden çıkamadım Dip not: eve kadar dayanamadım telefonun ışığında servis de okudum kitabı kör ışık da okurken hücre sahneleri ve o son imza günü olan son işte orada kalbim parçalandı. Göz yaşım bir damla mürekkebin üzerine düşerken İlkay'ın yaşadığı hayal kırıklığını yaşadım. Selen hiç mi hak vermedin diye soracak olursanız en başından beri selenciyim. Kendini ömür boyu o köşk de yaslanıp delirmekten korktuğu için böyle bir şey yaptı ya ne değişti Soykan olmadığında da hayatında hiç bir şey değişmedi ki evden çıkmayan odasında yaşayan bir kadın madem bu kadar oda meraklısıydın neden aşkına sahip çıkmadın ki. Manipüle ederek İlkay istediği herşeyi yaptırabilirdi . Yada şikayet ettin tamam bitti adam hapiste o zaman neden önüne bakıp hayat kurmadın ki... İşte selenci olmaktan vazgeçtiğim an ne istediğini bilmediği ve çok ani aldığı kadar sonucunda yaşanan son sonrası yaşamayı bırakması. İlkay'ın yaşadığının 10/1 yaşasa idi intihar ederdi Selen. İşte o yüzden ilkaycıyım. Tüm yaşadıklarına rağmen toparlanacak gücü bulan herkes bu kitabı okumalı. Pes etmeden yaşamak isteyen herkesin elinde olmalı bu kitap. Uzun bir inceleme oldu farkındayım ama okurken benim gibi tezatlarda kaybolacağınıza eminim Keyifli okumalar
Alıntı
Kış GüneşiAynil Onur Yüksel · Ange Yayınları · 202365 okunma
··
712 Gösterim
5 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Sevgili Tuğba, Canım Tuğba Somurta somurta uyandığım bir sabahta, etrafta asık suratımla sirke satarken, senin bu güzel yorumunla karşılaştım. Çiçeği burnunda bir yazar için, özellikle de benim gibi yazmayı, kitaplarını hayatının tam merkezine koymuş çok ama çok heyecanlı bir yazar için senin böylesi duygu yoğunluğu ile yazdığın bu inceleme yazısı o kadar değerli ki kelimelerle ifade edemem ama biraz anlatmaya çalışayım. Öncelikle İlkay ve Sonay ve Selen karekterlerimde tam olarak benim yazdığım, satır aralarına sakladığım şeyleri sen tam olarak hissetmişsin. Bendeki duygunun sana geçmiş olmasına çok sevindim. Sen, Sonay'a da İlkay'a da Selen'e de hem kızmış hem de onlara hak vermişsin. Bu tam da benim vermek istediğim etkiydi. Anlaşılmak çok güzel. Gecenin bir yarısında oturup o değerli zamanından ve uykundan feragat ederek böylesine uzun bir inceleme yazısı yazmış için çok etkilenmiş olduğunu düşünüyorum ve bunu zaten satırlarında da belirtmişsin. Yazar ve yayıncı kimliğinle, benim çok kıymetlime Kış Güneşi'me (kuzguna yavrusu anka görünür ya) bu değeri verdiğin için çok teşekkür ederim. Sen, güzel sözlerinle benim günümü güzelleştirdin. Senin de günün harikulade geçsin. İstanbul'daki buluşmamızı heyecanla bekliyorum. En çok da kitaplarını okuyacağım gün için sabırsızlanıyorum. İyi ki yollarımız kesişti sevgili Tuğba... İyi ki varsın Tuğba...
Tuğba Durnagolu
Gönderi Sahibi
Canımsın 🤍 cidden kitap duygu yoğunluğu yaşattı. Hepsinden önemlisi kitabı okurken her bir karakterin içinde ki iyiyi ve kötüyü gördüm. Sonayın kötü olmasına rağmen iyi şeyler yapmaya çalışması Selen ise iyiken kötülüğü ortaya çıkarması İlkay'ın sorgu da bir sözü vardı ya sizin gibi börekler yapacak bir akrabam yok tanışmak böyle nasip oldu selen'in hiç tarzı değildi o konuşmalar diye yani zaten anladığını belli etti ki anlamıştı da zaten ertelediği sona Selen'in nokta koymasını beklediğini o kadar güzel işlemişsiniz ki cidden soluksuz okudum💯🤍🖤
😇😇😇😇😇 gerçekten her yönüyle bizleri içine çeken bir kitap bekliyor
Aynil Onur Yüksel öyle olacağına hiç şüphem yok
Keyifle okudum. İlkay karakteri hakkında ben çelişkide kaldım. Ama şu bir gerçek ki karakterler alışık olduğumuz karakter gibi değiller. Hepsi çok farklı işlenmiş.
Şimdi Selen mi İlkay mı kimi en çok sevdin bebek, ben okurken ne yaşayacağım acaba ve Kıvanç gibi sağlam seven bulur muyum kitapta acaba 😅herkesin derdi ayrı 😂
Tuğba Durnagolu
Gönderi Sahibi
Ben ilkayı sevdim bebek sonay ve selen'e sinir oldum 🙈 bu arada sonay ve İlkay aynı kişi 🙈