Aslında bu kitabı geçen yıl okumuştum ama ara ara altını çizdiğim yerleri dönüp yeniden okuyorum. Çünkü bu kitap “okudum bitti” niteliğinde bir kitap değil. Hatta bir çırpıda okunabilecek bir kitapta değil. Bazı cümleleri ya da paragrafları belki iki kez okuyabilirsiniz. Ne demek istediğini gerçekten anladığınızda, işte o zaman öncelikle kendinizi, sonra çevrenizdeki insanları anlamış oluyorsunuz. O nedenle sindirerek ve pek çok kez okunabilecek bir kitap.
Bu kitapla beraber şu sorulara yanıt bulabilirsiniz: (ve elbet daha pek çoğuna)
Bebeklikten yetişkinliğe giden yolda ana-babanın etkisi nedir
İyi anne ya da baba kimlerdir
Neden bir insan alıngan olur
Değersizlik, suçluluk ve korku gibi duygular neden bir insana yerleşir?
Neden bazı insanlar trafikte bile öfkelenirler
Abartılmış davranışlar sergileyen bir insan aslında ne yaşar?
Fizikteki ‘Bileşik kaplar yasası’ psikolojide nasıl çalışır
Neden bazı insanlar başkalarının sevgisine ya da onayına ihtiyaç duyarlar
Neden bazı insanlar çevresindeki insanlar için saçını süpürge eder
Karşısındaki insanı küçümseyen biri aslında ne yaşar
Neden bazı insanlar karşısındakine otorite kurma çabasındadır ve Neden kendine aşırı önem verir
Kendine karşı ‘İyi yaşama sorumluluğu’ nedir
Yalnızlık gerçekte nedir ve nasıl algılanır
Narsisist insanlar kimlerdir, nasıl davranırlar
Nevrotik kişi hangi duyguları yaşar
Kendini gerçekleştirme kavramı aslında nedir
İnsanları anlamaya dair bir yolculuğa çıkmak isterseniz bu kitabı mutlaka okumanızı tavsiye ederim. Ama okurken önce kendinizle yüzleşeceksiniz!