Birinci kitapta ki zayıf ne yapacağını pek bilmeyen çoğunlukla duygularıyla hareket eden ama uğradığı haksızlıklara karşı yaşadığı büyük kayıplara rağmen inanılmaz direnç gösteren Memed'in ikinci kitapta daha çok kendini sorguladığını gördüm.Yaşar Kemal Memed'in içsel çatışmalarını öyle bir işliyor ki hayran kalmamak elde değil.