Kitabı bitireli belki saatler oldu ama hala etkisindeyim. Açıkçası asla bu kadar iyi olacağını tahmin etmiyordum hatta uzun zamandır elime aldıkça geri bırakıyordum başka zaman okurum diye ama şu an gerçekten iyi ki okudum diyorum. Konusundan kısaca bahsetmem gerekirse bir okul dolusu klonlanmış çocuk var ve en üzücüsü çoğunun hiç bir hayali yok çünkü hayal kurmak ne demek bilmiyorlar, dış dünya ne demek haberleri bile yok, herkesi kendileri gibi zannediyorlar. Kitap boyunca ana karakterlerimiz olan Tommy, Ruth, Kathy'nin büyüme serüvenlerini okuyoruz.
Kitap boyunca en çok canımı yakan şey varsa o da Kathy'nin neye tutunduysa elinde kalmasıydı ve daha acı olan bir şey var ki insan yerine bile konulmadılar çünkü onlar birer klondu hatta gözetmenleri onların birer ruha sahip olduklarından bile şüphe etti. Ve düşünsenize hayatta size dayatılan tek bir gerçek var o da bir birey olmayışınız çünkü aslında siz birer klonsunuz bu hayattaki tek gayeniz ise organlarınızı bağışlamak ama öldükten sonra değil yaşayarak... gerçekten boğazımın düğümlendiği sayfalar çok oldu ve kitabı kapattığım sadece duvarı izlediğim dakikalarda oldu harika bir kitaptı elbette çok sıkıcı ve rahatsız eden kısımlar var yok değil az da değil en 50-60 sayfa yeter artık diyorsunuz ama ne yalan söyleyeyim o kadar güzeldi ki kitap benim için bunların hiç biri umurumda bile olmadı..
gerçekten okuması çok keyifliydi herkese öneririm:)
Beni Asla BırakmaKazuo Ishiguro