Ülkem cayır cayır yanarken, ormanlarda yaşamını sürdüren kuşlar, böcekler, sürüngenler, domuz, tilki, kirpi, kaplumbağa, porsuk, köstebek ve daha niceleri hayatını kaybederken, haberlerde "hiç can kaybı yaşanmadı" altyazısını görüp derin bir oh çeken insanlar… Onlarla bir arada yaşamak beni hep düşündürüyor, sorgulatıyor. Kendini dünyanın efendisi sanan insan denilen familyaya ait olup da, onlar gibi düşünememek gerçekten zorlayıcı.
İşte bu kitap, tam da benim gibi düşünenler için yazılmış adeta. Masalsı ve dokunaklı diliyle Tamaro, kısacık bir kitapta ağaçların, canlıların , bir sincabın ve insanların yaşamının, birbirine ne kadar bağlı olduğunu ve doğayla ilişkimizin ne denli kırılgan olduğunu gösteriyor ve sorgulatıyor ( yine sorgulayan zaten hali hazırda duyarlı insanlar ya, neyse )
Susanna TamaroUlu Ağaç