"Aşk Tutku ve Gizem... Daha Ne Olsun!"
Puan vermedi·371 syf.··
2025 24. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 17 Ağustos 2025 22:58
OKUNABİLİRLİK: Dil akıcı, diyaloglar sade Özellikle 250. sayfadan sonra romanın temposunun yükselmesiyle birlikte atmosfer daha yoğun hissediliyor. FİKRİN DERİNLİĞİ: Psikoloji teması, kayıplar ve bastırılmış duygular iyi işlenmiş. KURGU: Aşk üçgeninden gizemli bir yöne doğru geçişi ilgi çekici, fakat finalin yarıda kalması okurlarda eksiklik hissi uyandırabilir. KARAKTER: Gizem’in iç çatışmaları güçlü. Buğra merak uyandırıyor. Feyza’nın dahil olması karakter dinamiğini canlandırıyor. GENEL ETKİ: Genç-yetişkin romantik drama türünde sürükleyici, duygusal ve merak uyandırıcı bir roman. Tuğba Durnagölü’nün ilk romanı olan “Satır Arası Tutku”, başarılı bir Wattpad çıkışlı kitap olarak karşımıza çıkıyor. Hikâyemiz, suç psikolojisi alanında uzmanlaşmış genç ve başarılı bir psikolog olan Gizem Sezgin’in hayatını merkeze alarak başlıyor. İlk bölümlerde, karakterimizin geçmişine dair detaylar öğreniyoruz. Kişisel hayatında yaşadığı kayıplar ve derin duygusal yaralar, Gizem’i işine daha sıkı bağlamış; adeta mesleğini, bastırmaya çalıştığı duygular için bir sığınak hâline getirdiğini görüyoruz. Gizem dışarıdan bakıldığında güçlü, kararlı ve soğukkanlı bir kadın gibi görünse de hikâye ilerledikçe iç dünyasının öyle olmadığı ortaya çıkıyor. Burada yazarın altını çizdiği önemli bir nokta var (en azından benim hissettiğim): Psikologların kendi hayatlarında sorunları olmadığına dair yaygın algı. Tuğba Durnagölü, bu algıyı ters yüz ederek okura, insanların göründükleri kadar güçlü olmadıklarını ve her bireyin kendi içinde bir savaş verdiğinin okura aktarıyor. Hikâyenin ilerleyişi, Gizem’in hastalarından biri olan Buğra Sönmez ile tanışmasıyla ivme kazanıyor. (Bu arada, her seferinde karakterin adının soyadıyla anılmasını biraz garipsedim, o yüzden ben de kullanıp çizgiyi bozmak istemedim :) ) Buğra, diğer hastalardan farklı olduğu için, hem semptomları hem de kişiliğiyle Gizem’in dikkatini çekmeyi başarır. Başlangıçta profesyonel bir merakla başlayan bu ilişki, zamanla Gizem’in kendi duygularını sorgulamasına neden olur. Gizem’in en yakın arkadaşı Feyza’nın hikâyeye dahil olmasıyla olaylar daha da karmaşık bir hâl alır. Gizem, hasta-doktor ilişkisi sınırlarını aşan hisleri yüzünden en yakın arkadaşına duygularını açamaz. Ancak Feyza’nın Buğra’yla yakınlaşmaya başlaması, Gizem’in platonik duygularını daha da yoğunlaştırır. Feyza’nın bu yaklaşımı, Gizem’de kıskançlık, çaresizlik ve içsel çatışmaları daha belirgin hâle getirir. Romanın ilk bölümlerinde beklediğim atmosferi tam anlamıyla yakalayamadığımı söylemeliyim. Ancak Feyza’nın hikâyeye katılmasıyla birlikte sanki karakterlere bir yaşam enerjisi geldi. Özellikle 250. sayfadan sonra, gizem unsurlarının hikâyeye dahil olmasıyla roman ciddi anlamda hız kazandı ve o noktadan sonra sayfalar adeta akıp gitti. Romanlarda sevmediğim bir şey varsa, o da hikâyenin bir pembe dizi havasıyla yarıda bırakılmasıdır. Mario Mazzanti’yi (“On İçimdeki Katil” ve “444 Basamak”) anmadan geçemeyeceğim. :) Tuğba Durnagölü’nün romanında da benzer bir durum var; bu da beni bir nebze üzdü. Fakat hikâyenin devamı “Satır Arası Aşk” ve “Satır Arası Derin” adlı serinin diğer kitaplarında bizleri bekliyor. Yazarımız karakterlerin iç dünyasını detaylı bir şekilde işlerken, okuru Gizem’in duygusal yolculuğuna ortak ediyor. Araya küçük gizem kırıntıları serpiştirerek hikâyedeki heyecanı artırmayı başardığını söyleyebilirim. Roman, özellikle genç yetişkin okurlar için romantik ve dramatik unsurlarıyla öne çıkıyor ve akıcı dili sayesinde hızlı bir şekilde okunabiliyor. "Tuğba Durnagölü’nün bu romanında zaman zaman karakterlerin tutarsız davrandığına ve anlam veremediğim diyaloglara denk geldim. Fakat yazarın ilk romanı olması sebebiyle bu eksiklikleri tolere etmek gerektiğini düşünüyorum."
Satır Arası TutkuTuğba Durnagölü · Dehliz Kitaplar · 20230 okunma
··1 alıntı·
1.149 Gösterim
5 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
❤️🩵❤️🩵
Şu an okumakta olduğum bir kitap. Beklentim daha da yükseldi. Emeğinize sağlık 🪷
Sorgulayan Okur M. Işık
Gönderi Sahibi
Keyifli okumalar dilerim hocam, umarım beklentiyi arttırıp hayal kırıklığına uğratmam sizi🙏
Kitabı okumuş biri olarak seri kitaplarda bir sonra ki kitap merakla beklensin diye iyi bir yerde bırakılmaz mı?(Bir cümlede 3 kitap yazmışım ama başka türlü yazamazdım.)
Yazarımızın da sizin de kalemine sağlık.
Sorgulayan Okur M. Işık
Gönderi Sahibi
Teşekkürler hocam 🙏
💃💃💃💃