7/10
·210 syf.··
Beğendi
·
2025 34. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 28 Ağustos 2025 10:33
Kitap, yönetmen Halit Refiğ ve dostları arasındaki mektuplaşmalardan oluşuyor Mektupların tarih aralığı 28 Mayıs 1976 ile 11 Ekim 1977. Mektupların sahipleri arasında dikkat çekici bir isim var: Oğuz Atay. Kitabı okuma sebebim de itiraf etmeliyim ki Oğuz Atay'ın mektuplarını okumak idi. Oğuz Atay'ın kitaptaki mektup sayısı tam 13 adet. Oğuz Atay 13 Aralık 1977 yılında vefat ediyor ve kitapta geçen mektupları, Temmuz 1976 ve Ekim 1977 arasında olduğu için hayatının son devrine yani hasta olduğu, tedavi gördüğü zamanlara ait ve mektuplar bu mânada da hususî bir hüzün içeriyor. Ve bazı mektuplardan bir sayfanın orijinal el yazılı hali de kitaba eklenmiş. Oğuz Atay, yazdığı mektuplarda o yıllara ait ülkedeki ve yönetimdeki sıkıntılardan da bahsediyor, tenkitler de bulunuyor. TRT'nin ve Türk Dil Kurumunun o yıllarda da esere göre değil eser sahibinin ideolojik durumuna göre kararlar ve ödüller verdiğini görüyoruz. Velhasıl bu hususta da değişik bir şey yok. Oğuz Atay bilindiği gibi beyninde çıkan tümör sebebiyle hayatını kaybediyor. Kimbilir belki de bu hastalığının nedeni, oldukça hisli ve düşünceli bir insan olmasıdır. Romanlarını okuduğumuzda onun insanî olarak dert ettiği bir çok şey olduğunu görüyoruz. Aynı şekilde bu vasfını, gerçek hayattan olan mektuplarındaki sözlerinde de görüyoruz. Duyarlı olmak çok güzel bir şey ve tabi bunun da bir bedeli var. Hiç bir şey beyhude değil. Bilhassa Oğuz Atay'ın mektuplarını içerdiği için kitabı tavsiye ediyorum. Herkese faydalı okumalar dilerim.
Sevgili HalitKolektif · Everest Yayınları · 201117 okunma
·
88 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.