·194 syf.··Beğendi
···Okunma: 27 Ağustos 2025 01:50 Yazarın 20. yüzyılın başlarında bir Bektaşi Tekkesine giderek oradaki gözlemlerini kurguladığı eser olarak takdim edilen "Nur Baba" isimli romanı bitirince " ben ne okudum" diye kendimi sorguladım, bir an.
Kitap yayınlandığı dönemde epey tepki almış. Kitapta acaba nereler kurgu, nereler gerçek diye düşünmeden edemiyor insan.
Kitaptaki bir karakter hariç neredeyse bütün karekterler sorunlu tipler. Tarikat ve cemaatlere yönelik eleştirilerin günümüzde dahi haklılık payı var, fakat kitaptaki eleştirilen konular yenilir yutulur cinsten değil.
Kitap ile bir dönemi, bir grubu ve karşılıklı olarak birbirlerine bakış açılarını araştırma fırsatı buldum.
Meraklısına iyi okumalar diliyorum.
3