·112 syf.··Beğendi
···Okunma: 04 Eylül 2025 00:54 Sami Paşazade Sezai'nin dönemine göre oldukça cesur bir şekilde,kölelik-esaret konusuna değindiği, ince sayılabilecek, etkileyici romanı. Yazar,yer yer fazla uzun ve karmaşık cümlelere yer vermiş olsa da esaretin,esir olmanın ne demek olduğunu anlamak zor olmuyor. Hikayenin ana kahramanları esir kız Dilber ile oradan oraya savrulurken yolunun düştüğü evlerden birinin oğlu Celaldir. İki gencin yolu kesişene kadar ciddi sosyolojik ve psikolojik tespitlere kaynaklık edebilecek tarzda ilerleyen roman,buradan itibaren biraz Yeşilçam’a göz kırpar hale gelse de etkileyiciliğinden bir şey kaybetmemektedir. 1889'da çıktığı yazarın yazdığı önsözde, belirtilen kitabın çıkış tarihi göz korkutsa da;günümüzde gayet rahat okunup anlaşılmasında hiçbir engel yoktur. Ayrıca kitap sırf, insanların ne kadar değişmediklerini anlayabilmek için bile okunmalı,okutturulmalıdır.