Linç edecekler güzeldi diye savunacaklar gelmesin
1/10
·672 syf.··
2025 63. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 05 Eylül 2025 23:19
Normalde fantastik kitapları çok sevmem, fazla okumam. Benim için fantastik Harry Potter ve yüzüklerin efendisinden ibarettir. Çok az okuma yaptığım bir konu. Belki de bu yüzden Dördüncü Kanat bana hiç hitap etmedi. Ya da gerçekten kötüydü. -Bence gerçekten kötü. Hem de kötünün kötüsü.- Öncelikle karakterler… inanılmaz yüzeysel. Violet ve Xaden dışında akılda kalan bir karakter yok. Dain mi? Violet’in çocukluk arkadaşı ama o bile öylesine yüzeysel ki, okurken “kim bu çocuk?” diyorsunuz. Diğer karakterler 2-3 kelimeyle geçiştirilmiş; kim ne yaptı, ne yaşadı, hiçbir şey takip edilemiyor. Violet ve Xaden biraz var, diğerleri yok. Karakter derinliği sıfır. Dil aşırı basit, modern ve günlük, fantastik bir dünyaya asla uymuyor; okurken sanki Wattpad’de bir gençlik kitabı okuyorum, basit bir gençlik dizisi izliyormuşsunuz hissi veriyor. Violet’in zayıflığı, kırılganlığı ve zekası sürekli anlatılıyor ama davranışla gösterilmiyor. Sürekli söylüyor ama icraat sıfır beee. Ölüm-kalım savaşının içinde bile aklı tek bir şeyde sevgili bastı bacak sümsük Violetimizin; cinsellik. Ölümün pençesindesin beeee göstersene şu zekanı !! Üstelik cinsellik sayfalarca detaylı işlenmiş. Maşallah Rebecca hanım içinde ne var ne yoksa dökmüş kitabına. fantastik dünya, ejderhalar, akademi ve savaş sahneleri neredeyse hiç anlatılmamış. Anlatsana şu fantastik dünyayı! Bu erjderhalar ne iş bu dünya nasıl bir dünya ? Versene ablacım bize şu detayları biz senden fantastik kurgu bekliyoruz sen ne diyorsun ?!! Ejderhalar, akademi ve savaş ortamı yüzeysel; sistem, kurallar ve mantık hiç anlatılmamış. Ölüm-kalım sınavları sanki Survivor parkuru gibi komik ve saçma bir şekilde geçiştiriliyor. Heyecan, gerilim sıfır. Violet ve Dain’in çocukluk dostluğu yüzeysel; annesiyle ilişkisi klişe ve hiçbir detay verilmemiş. En kötüsü de kitabı okumaya başladığınız ilk andan itibaren bazı şeylerin net bir şekilde tahmin edilebiliyor olması. Tamam diyorsun bu kesin sonunda böyle olacak. Ve hop cidden de öyle oluyor. .Bu da zaten minimal seviyedeki heyecanı tamamen yok ediyor. Sayfaları çevirirken sürekli “tamam, bunu biliyorum” hissi veriyor. Derinlik, sürpriz ve fantastik dünyanın heyecanı yok. Puuuu yazacağın kitaba diyorsunuz sonra da. Özetle: fikir güzel ama uygulama berbata kaçmış. Karakter yok, mantık yok, atmosfer yok; her şey söylem ve cinsellik üzerine kurulmuş. Fantastik dünyanın potansiyeli heba olmuş. Okuduğuma pişman olduğum nadir kitaplardan biri. Yazacağın kitap batsın be Rebecca paramı geri ver Rebecca !!
Kitap Alıntısı
Dördüncü KanatRebecca Yarros · Olimpos Yayınları · 20236,4bin okunma
··
141 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.